Lisette Mierop naar Customer Revolution

Lisette Mierop 200x200.jpgwoensdag 16 januari 2019 11:33

Onlangs startte Lisette Mierop (37) als onderzoeker/adviseur en storyteller bij Customer Revolution, adviesbureau voor organisaties met een publieke functie. Haar focus ligt vooral op klantreis- en klantbelevingsonderzoek, het verbeteren van dienstverlening en communicatie en corporate storytelling. Ze is meteen aan de slag voor onder meer het Waterschap Aa en Maas en GGZ Nederland.

Lisette Mierop is een nieuwsgierig en wilt elke dag nieuwe kennis opdoen. Als historica weet ze als geen ander dat wat achter ons ligt heel veel waardevolle lessen bevat. Mierop leert dan ook graag van het verleden, maar kijkt in haar adviezen liever naar de toekomst. Ze wil vooral begrijpen welke ervaringen van klanten waarom welke consequenties hebben. En ze gebruikt verhalen om inzichten in die ervaringen meer impact en zeggingskracht te geven. Daarom vraagt ze klanten en collega’s van een organisatie met oprechte interesse het hemd van het lijf en zoekt in hun verhalen naar sterke punten en verbeterkansen in dienstverlening en communicatie. Haar conclusies schrijft ze zó op dat ze gaan leven en daarmee zorgt ze voor echt inlevingsvermogen en begrip. Met aanstekelijk enthousiasme draagt ze haar adviezen over en neemt ze mensen mee in wat moet gebeuren.

Voor haar komst naar Customer Revolution werkte Mierop als storyteller, adviseur en redacteur bij Tappan Communicatie. Daarvoor werkte ze jaren als zzp’er, voor merken als Marlies Dekkers, maar ook voor MKB-ondernemingen. Een periode waarin ze de kracht van verhalen echt leerde kennen en benutten. Als public affairs officer en beleidssecretaris bij Detailhandel Nederland leerde ze het herkennen van en omgaan met verschillende belangen. En als research assistent aan de Universiteit Leiden leerde ze wat goed onderzoek is, vaardigheden en kennis die ook nodig waren tijdens haar onderzoeksmaster aan diezelfde universiteit.