Drie nieuwe Partners van het Centrum Strategische Communicatie

Nieuwe-partners-CSC-12-2018-705x220-JUISTE.jpgwoensdag 12 december 2018 11:00

Radboud Universiteit, Vrije Universiteit Amsterdam en Hanzehogeschool Groningen zijn Partners van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) geworden. Het CSC is een niet-fysiek platform van Logeion dat de verbinding tussen wetenschap en praktijk aanjaagt. Samen met ruim twintig andere Partners van het CSC ondersteunen de drie onderwijsinstellingen onder andere de Leerstoel Strategische Communicatie en maken wetenschappelijk onderzoek vanuit het CSC mogelijk.

Door de redactie

Radboud Universiteit
Namens de Raboud Universiteit participeert Lidwien van den Wijngaert, hoogleraar Communicatie in Organisaties aan de Faculteit der Letteren. Van den Wijngaert ontwikkelde methoden voor de analyse van sociale media in crisis- en marketingcommunicatie en doet onderzoek naar het gebruik van ICT door een breed publiek. 

Vrije Universiteit Amsterdam
Van de Vrije Universiteit Amsterdam is hoogleraar Sociale Media aan de Faculteit Sociale Wetenschappen Peter Kerkhof actief binnen het CSC. Kerkhof doet onder andere onderzoek naar het gebruik van sociale media door consumenten en organisaties. Eerder onderzocht hij wat het effect is van contentmarketing, zowel print als digitaal, op consumenten.

Onder Professoren
Van den Wijngaert en Kerkhof hebben beide al een mooie bijdrage aan het CSC geleverd door op de bijeenkomst 'Onder Professoren', die speciaal voor Partners en Vrienden van het Centrum Strategische Communicatie in oktober 2018 werd georganiseerd, te spreken over hun expertises. 

Hanzehogeschool Groningen
Wim Elving vertegenwoordigd bij het CSC de Hanzehogeschool Groningen. Elving is lector Sustainable Communication en runt het lectoraat Communication, Behaviour & the Sustainable Society. Hij heeft in het verleden bij de Universiteit van Amsterdam onderzoek gedaan naar eerst primair de interne communicatie (en organisatieverandering) en later ook de externe communicatie, zoals corporate branding, social media, Corporate Social Responsibility en Employer Branding. Ook is hij tien jaar hoofdredacteur van Corporate Communications, an International Journal geweest en was hij voorzitter en vicevoorzitter van de CSR Communication Conferences.

Partners van het Centrum Strategische Communicatie
Als Partner van het CSC verkennen onderzoekers en docenten van universiteiten, hogescholen, particuliere onderwijsinstellingen en communicatieprofessionals elkaars werkterrein. Ook delen ze kennis met elkaar en ontwikkelen samen relevante onderzoeksvragen. De verdieping en verrijking die deze ontmoetingen tussen wetenschap en praktijk opleveren, geven richting aan de verdere positionering en professionalisering van het vak communicatie. Door de activiteiten van het CSC wordt het (strategische) communicatievak naar een hoger niveau gebracht.


Op de pagina van het Centrum Strategische Communicatie vind je meer informatie over het CSC en kun je ook alle andere Partners van het CSC bekijken. Heb je interesse om het CSC en de Logeion-leerstoel ook te ondersteunen? Download de flyer voor meer informatie of neem contact op met partnerships@logeion.nl

Reacties op 'Drie nieuwe Partners van het Centrum Strategische Communicatie'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.