Twaalf toppers gestart bij Omnicom Public Relations Group Nederland

Benoeming-12-personen-Omnicom-200x200.jpgwoensdag 28 november 2018 10:37

Omnicom Public Relations Group Nederland verstevigt de organisatie met de komst van twaalf nieuwe communicatiespecialisten. Deze professionals leveren een belangrijke bijdrage aan de ambities van het internationale communicatieadviesbureau, ontstaan na de samensmelting van FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli in Nederland.

Groei faciliteren en ambities waarmaken
De krachtenbundeling van het Amerikaanse trio vooraanstaande en wereldwijde spelers in reputatiemanagement, bood klanten van Omnicom Public Relations Group al een breder palet aan diensten en expertise. Inclusief een scherpere focus op sectoren en diepere specialismen. "De komst van dit twaalftal stelt ons beter in staat onze plannen te verwezenlijken", zegt Rosalinde van de Wall, Managing Director van Omnicom Public Relations Group. "We richten ons nog nadrukkelijker op branches die bij dit bureau passen, zoals Food & Agriculture en Health & Lifesciences. Ook breiden we ons publicaffairsteam zo verder uit en baseren we onze creatieve campagnes sterker op data. De uitbreiding van onze capaciteit kwam trouwens als geroepen. Het aantal opdrachten voor bestaande en nieuwe klanten neemt al maanden toe."

Reputaties beschermen
De meeste nieuwkomers werken met klanten samen aan reputatiemanagement en public affairs.Zoals Amanda Hachmang, diena een jaar reizen terugkeert als senior consultant en haar adviezen voornamelijk toelegt op de purpose van organisaties. Of Amelie Ribbers. Zij komt over van de Reputatiegroep en heeft een passie voor bedrijven die maatschappelijk het initiatief nemen.

Annemiek Smelting verrijkt het team met haar achtergrond in Europese en Amerikaanse studies. Zij was eerder trainee bij het UWV. Anouschka Timmermans (marketingcommunicatie GROHE) houdt zich met name bezig met mediarelaties, zoals bij pitches en events voor diverse internationale klanten.

Douwe Meuldijk studeerdeaf in politicologie en filosofie, maar is nu vooral benieuwd naar de (inter)nationale politiek in de praktijk. Leonore van Til vult het team Public Affairs aan met haar achtergrond in de politieke wetenschap en een master internationale betrekkingen. Zij komt van Hague Corporate Affairs. Willemijn Albers onderscheidt zich met haar achtergrond in corporate communicatie op het gebied van reputatiemanagement, zowel creatief als organisatorisch.

Ook Roos Kirsten ondersteunt en adviseert klanten in de publieke en de commerciële sector. Na haar studie geschiedenis en een master internationale betrekkingen was zij Schuman-trainee bij het Europees Parlement. Suzanne Stofberg is als Senior Account Lead onder meer verantwoordelijk voor Signify (Philips Lighting), Nespresso en Alert Online. Stofberg werkte eerder als communicatieconsultant voor FleishmanHillard en is weer terug na vijf jaar bij het creatieve videocontentbureau 1Camera.

Creatieve strategie
André Dammers (creative) director en content consultant Rim Voorhaar zorgen voor de creatieve doorvertaling van inzichten naar strategieën en tactieken. Dammers voert creatie en strategie aan vanuit zijn rijke ervaring als (freelance) copywriter. Hij maakte nationaal en internationaal (prijswinnend) werk voor onder meer Samsung, Centraal Beheer, het Van Gogh Museum en Volkswagen. Voormalig sportjournalist Voorhaar (Het Parool, Sportweek, Hockey.nl)is als storyteller een specialist binnen een wereld van vele alleskunners. Altijd gebrand op het 'waarom' achter de 'wat'. En zo het publiek te triggeren. In welke vorm dan ook.

Gerben Vlasveld voorziet consultants van de meest relevante data, trends en insights waarin klantadviezen en campagne-ideeën geworteld zijn. Hijwas onderzoekspecialist bij Kantar TNS en heeft een achtergrond in de journalistiek. Hij helpt klanten ook bij het inzichtelijk maken van communicatiesucces.