Marlou van Campen

Marlou-van-Campen.jpg

| Social media |
| T: 06 - 44 33 89 08 | E: mcampen@wwf.nl |
Marlou van Campen is senior social media marketeer bij het Wereld Natuur Fonds (WNF). Marlou richt zich op het betrekken van WNF-social media friends online en offline. Met WNF Open-events (speciaal voor social media volgers) laat WNF friends meedenken over problemen en projecten. Door WNF Open op Locatie (in samenwerking met de Universiteit Utrecht / Studium Generale) betrekt WNF een jong en geëngageerd publiek met gerenommeerde sprekers. Marlou introduceerde WNF-Promotors (online /social media- vrijwilligers) bij WNF.

WNF staat met haar werk in social media op nummer 3 (van een top 100) van  Nederlandse bedrijven in de Social Media Monitor (#smm7). Social media integreren in het geheel van het WNF-werk en social media meetbaar maken is voor Marlou een belangrijke focus. Meer dan 25% van de wnf- contacten lopen via social media. Daarbij is ook “social selling” voor WNF belangrijk.

In 2016  heeft WNF ruim 300.000 friends in haar social media kanalen. Wereldwijd heeft WNF meer dan  18 miljoen friends, vooral op Facebook en Twitter.

Marlou van Campen spreekt regelmatig op congressen, is blogger bij Frankwatching en ze maakt deel uit van het Expert Panel van Logeion (beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals) en van het DDMA Social Marketing Commissie https://ddma.nl/commissies-home/social-marketing/ . In deze commissie ontwikkelde Marlou samen met andere bedrijven het DDMA Social Marketing Maturity Model.

 

 

« Terug