De Persgroep verandert haar naam in DPG Media

DPG Media 200x200.jpgwoensdag 29 mei 2019 12:35

De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van Medialaan (moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België) en Independer (vergelijkingssite van financiële producten in Nederland). Het mediaconcern zette daarmee een grote stap in de strategie om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services. Om deze nieuwe koers te markeren wordt een nieuwe naam en identiteit geïntroduceerd: DPG Media.

Christian Van Thillo, CEO DPG Media: "De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames van Medialaan en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen."

De samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse dochterbedrijven werd opgevoerd om meer kracht en snelheid te geven aan de digitale transformatie van beide ondernemingen. Inmiddels is een gecombineerde directie aangesteld die voor de twee landen de samenwerking aanstuurt. De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen in beide landen: Medialaan - de Persgroep Publishing en de Persgroep Nederland.

« Terug

Reacties op 'De Persgroep verandert haar naam in DPG Media'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.