Hoe jonge communicatieprofessionals het coronajaar ervaren

Anita Martijn en Merith jongeren corona ervaren 705x220.jpgdinsdag 23 februari 2021 15:52

Geen reistijd, weinig afleiding en je eigen tijd kunnen indelen: voor een deel van ons is thuiswerken een zegen. Maar hoe zit dat als je aan het begin van je carrière staat en je je plekje nog moet veroveren? Verschillende experts spraken daarover hun zorgen uit. Zo zou het voor jonge professionals lastig zijn om in deze situatie te leren van collega’s, omdat ze niet mee kunnen kijken. Ook zou het gebrek aan spontane ontmoetingen en informeel contact op de werkvloer afdoen aan het werkgeluk en zorgen voor minder binding met een organisatie. Zijn die zorgen terecht? En hoe gaan young professionals om met deze uitdagingen?

Door de redactie

Anita Middelkoop, woordvoerder Nederlandse Spoorwegen: “Mooi aan ons woordvoerdersteam is dat we vanaf het begin hebben gezegd: we zetten onze schouders eronder. Dat we al een hecht team waren, heeft zeker bijgedragen aan hoe we met elkaar met deze crisis zijn omgegaan. Zeker toen de sprint een marathon bleek te worden. Dan is het fijn als je collega’s hebt die oog hebben voor elkaar en zeggen: ik pak jouw dienst wel even over vanavond.”

Martijn Schouwstra, consultant bij Future Communication: “Natuurlijk was het niet altijd even leuk. Ik ben iemand die energie krijgt van het werken met verschillende mensen op verschillende plekken. Dat kan nu veel minder goed. Toch heeft deze situatie me ook doen inzien dat ik blijkbaar ook gewoon kan dealen met deze situatie.”

Merith van ’t Hoff, zzp’er, werkzaam voor Veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid: “Bij de Veiligheidsregio werkten we tot voor kort met op en af weken. Je maakt dan een week van vijftig à zestig uur en de volgende week werkt er een ander team. Daardoor konden wij lange tijd wel op kantoor werken. Dat was een geluk, ik denk ook wel dat je beter meekrijgt wat er naast de hoofdlijnen nog meer gebeurt.”

Lees de hele interviews met Anita, Martijn en Merith in de nieuwe C. Het magazine valt vanaf vrijdag 5 maart op de mat bij de leden.

« Terug

Reacties op 'Hoe jonge communicatieprofessionals het coronajaar ervaren'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.