Hoe bereik je Generatie Z

Jongeren generatie Z 705x220.jpgwoensdag 14 oktober 2020 10:36

Gen Z: geboren tussen 1995 en 2010 en nu zo’n beetje rond de twintig. Wie zijn deze scrollende, swipende tieners en twintigers eigenlijk? Wat drijft ze en hoe bewegen ze zich in de maatschappij? Natascha Klootsema van ZIN Trendstudio verdiepte zich een jaar lang in deze boeiende generatie en leerde steeds meer over deze zoomers, screenagers en digital natives. In een half uur durende sessie nemen we tijdens PubCom20 een kijkje achter ’t scherm van deze ongrijpbare generatie, die verrast, ondernemend en vooruitstrevend is.

Door de redactie

Skeer, lit, #ootd en fakka. Geen idee waar dit over gaat? Het is de taal die Generatie Z spreekt en de generatie is nu zo’n beetje klaar om de arbeidsmarkt te bestormen. Ze demonstreren voor een duurzamere planeet om vervolgens bij de plaatselijke Mac een hamburger te eten en de Primark leeg te kopen. Ze swipen en scrollen zich liggend op de bank door het leven, maar ze zijn ambitieus en willen de wereld veranderen. Wie zijn ze eigenlijk? En vooral: hoe ga je de verbinding met ze aan? Een korte maar leerzame sessie waarbij Natascha Klootsema van ZIN Trendstudio je een kijkje achter ’t scherm geeft van deze boeiende generatie.

De inschrijving voor de sessies van PubCom20 opent binnenkort. Wil je eerste keus? Koop dan nu je ticket, want de deelnemers krijgen als eerste bericht als de inschrijving start. Het gehele programma en de rest van de sessies vind je op: www.pubcom.nl

« Terug

Reacties op 'Hoe bereik je Generatie Z'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.