Stap in de digitale rollercoaster

PubCom20_Spreker-MentKuijper_705x220px.pngmaandag 12 oktober 2020 15:50

"Wat is een kans en wat is een bedreiging? De rollercoaster waar we ons in bevinden is een
gegeven. Het gaat er om hoe we er mee om gaan." We vergaderen sinds maart allemaal digitaal. Het aanzien van evenementen is compleet veranderd. En je communicatieteam manage je by walking around online. Er zijn tal van voorbeelden die tonen dat digitalisering in zo’n versnelling is geraakt, dat je gerust mag stellen: wij zitten in een digitale rollercoaster.

Door de redactie

Hoger, sneller, harder – op ons vak is de impact van de veranderingen groot. Terwijl de ene bestuurder spreekt over een dringend advies, verschijnt op de website het woord aanwijzing of regel. Hoe zet je communicatie – tijdens persconferenties, interviews én online – zo in dat de communicatie eenduidig is? Een crossmediale aanpak is belangrijker dan ooit. Stap in achtbaan van digitale communicatie. Met Kuiper, spreker van deze break-outsessie belooft dat je niet misselijk wordt of eruit uitvalt! Er liggen nieuwe kansen. Door mee te gaan in de digitale versnelling, ga je digitaal excelleren in je vak. Na deze sessie ben je geïnspireerd om je eigen digitale communicatiestrategie en -aanpak te verbeteren op basis van die digitale rollercoaster. Voor iedereen die nu en in de toekomst wil uitblinken in het communicatievak is dit een onmisbare sessie.

Ment Kuiper is manager Programma’s & Trainingen bij SchaalX. Jaarlijks schrijft hij een digital insight in de marketing- en communicatieontwikkelingen. Hij is een ervaren marketing- en communicatieprofessional die je deze middag inspireert op basis van inzichten, voorbeelden en een praktische vertaling naar jouw omgeving.

“Wat is een kans en wat is een bedreiging? De rollercoaster waar we ons in bevinden is een gegeven. Het gaat er om hoe we er mee om gaan. Veranderingen of werken in een andere situatie noem ik het. Het is inspelen op die veranderingen die ik in mijn werk terug zie. Geven we onze mensen klassikaal les of gaan we online, in een periode van Covid-19, maar dus ook daarna kijken wat de mogelijkheden zijn. Zonder dat daarbij inhoudelijk de kwaliteit daalt maar ook de sociale contacten met de young professionals gewaarborgd blijft. Als communicatieprofessional moeten we pro-actief zijn. Dat is ook wat we onze young professionals meegeven. Door de pro-activiteit neem je mensen mee, kom je met nieuwe en andere oplossingen en mogelijkheden en ben je een volwaardig gesprekspartner. Belangrijk element om onze positie als professional in het vak te laten zien en bij te dragen aan het geheel van factoren dat leidt tot succes.

Ik ga je laten zien dat veranderen ook leuk is en leidt tot succes. Hoe kom je vanuit een rollercoaster naar excelleren in je vak? Hiervoor geef ik je drie praktische tips:
- experimenteer met (digitale) media
- wees nieuwsgierig
- neem mensen mee door koffiemachine-communicatie, aldus Ment Kuiper.

Inschrijving voor de sessies van PubCom opent binnenkort. Wil je eerste keus? Koop dan nu je ticket, want de deelnemers krijgen als eerste bericht. Het gehele programma en de rest van de sessies vind je op www.pubcom.nl.

« Terug

Reacties op 'Stap in de digitale rollercoaster'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2020 > oktober

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.