ReputatiePanel: “Ondanks magere score staat vertrouwen niet hoog op de agenda van de top"

ReputatiePaneljan20.pngwoensdag 05 februari 2020 15:04

Om vertrouwen te verdienen is het als organisatie vooral van belang om kleur te bekennen en ernaar te handelen. Dat blijkt uit de eerste meting van het ReputatiePanel. Twee derde van de leden denkt dat de eigen organisatie maximaal een zeven zou krijgen als het om vertrouwen gaat. Vertrouwen lijkt ook niet erg hoog op de agenda te staan in de organisatie. Het ReputatiePanel bestaat uit 200 senior experts op het gebied van communicatie, reputatie en public affairs, en is opgezet door adviesbureau Wepublic en
insightsbureau Motivaction.

Door de redactie
De eerste panelmeting vond eind vorig jaar plaats en daarin stond het onderwerp vertrouwen centraal. Vertrouwen vormt een belangrijke basis voor een goede reputatie, en is een voorwaarde voor het werken aan en behalen van organisatiedoelstellingen. Volgens de panelleden zie je dat vooral terug in grotere koopbereidheid, groei van omzet en winst en een sterkere klantenbinding. 

Grote uitdagingen: maatschappelijke betrokkenheid en betrouwbaarheid van informatie
Volgens het panel is een helder verhaal en duidelijke communicatie het belangrijkste vraagstuk in deze turbulente wereld. De grootste uitdaging hierbij is hoe je missie en visie op een passende manier uitdraagt. Direct daarna worden maatschappelijke betrokkenheid en maatschappelijk verantwoordelijkheid genoemd. Ook de betrouwbaarheid en onbetrouwbaarheid van informatie wordt steeds meer als uitdaging gezien. “Een goede reputatie steunt op meerdere pilaren waarvan de voelhorens in de samenleving een belangrijke basis vormen. Wij zijn benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen in de komende jaren”, aldus Karel Slootman van Motivaction.

Lees hier het persbericht over de eerste meting van het ReputatiePanel. 

« Terug

Reacties op 'ReputatiePanel: “Ondanks magere score staat vertrouwen niet hoog op de agenda van de top"'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.