Preview vakblad C: "We laten de magie van het vliegen zien"

KLM 100 jaar 705x220.jpgmaandag 09 december 2019 07:30

Het organiseren van een groot evenement is geen sinecure. En als het dan ook nog om een Nederlands icoon gaat, dan is het helemaal speciaal. KLM was dit jaar de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die een honderdjarig jubileum onder eigen naam kon vieren. In 1919 richtten bankiers en investeerders de ‘luchtvaartmaatschappij voor Nederland en Koloniën’ op. Het bedrijf kreeg per direct het predicaat koninklijk en in 1920 vloog het voor de eerste keer, van Londen naar Schiphol. In het derde kwartaal van 2018 gingen de voorbereidingen voor het jubileum serieus van start, vertelt Marisca Kensenhuis (al jarenlang lid van Logeion).

Door de redactie

Toen werden ook de budgetten vastgesteld. Over de hoogte daarvan wil ze niets kwijt. Op dat moment is ze nog manager Communicatie, maar vanaf 1 januari 2019 gaat ze aan de slag als programmamanager Jubileum. Geen rare switch, want in haar vorige baan coördineerde ze als hoofd Communicatie het vijftigjarige jubileum van Transavia. Ervaring met het organiseren van dergelijke evenementen is aan haar dus wel besteed.

In vakblad C gaat Marisca Kensenhuis in een mooi interview uitgebreid in op wat er bij komt kijken om een honderdjarig jublieum als dat van KLM te organiseren. En ze toont zich daarin kwetsbaar. Mocht ze nog een keer verantwoordelijk worden voor een jubileumviering, dan zou ze bijvoorbeeld nog eerder starten met de voorbereidingen. "En dan zorgen voor een goede projectstructuur. Je moet zo hoog mogelijk in het bedrijf mensen eigenaar maken van deelprojecten en collega’s met de juiste expertise vroegtijdig vrijspelen om activiteiten te organiseren," aldus Marisca Kensenhuis. 

Het volledige verhaal van Marisca Kensenhuis verschijnt in de laatste C van 2019, die vanaf 13 december in de bus ligt.

« Terug

Reacties op 'Preview vakblad C: "We laten de magie van het vliegen zien"'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.