Sneak peek interview Cees van Riel: "Met onderzoek willen we communicatieafdelingen helpen om nodeloze bezuinigingen te voorkomen"

Cees van Riel vakblad C 705x220.jpgdinsdag 03 december 2019 11:09

Voor het derde jaar op rij sluiten we het Logeion-jaar af met een communicatiecollege van Cees van Riel, inmiddels emeritus professor en nog steeds bevlogen wanneer het over reputatie(management) gaat. Dit jaar is het onderwerp van zijn CommunicatieCollege (op woensdag 18 december) wel heel bijzonder, want hij gaat in op het verband tussen de reputatie van een organisatie en de wijze waarop die organisatie de communicatieafdeling heeft ingericht. De redactie van vakblad C sprak in aanloop naar zijn college met Van Riel over het waarom achter zijn onderzoeksvraag.

Door de redactie

Cees van Riel en zijn collega-onderzoekers van het Reputation Institute voeren op dit moment een wereldwijd onderzoek uit waarin gebruik gemaakt wordt van een normenkader dat ze zelf ontwikkeld hebben binnen het Reputation Institute. Ze hebben daarvoor benoemd wat zij denken waar een afdeling aan zou moeten voldoen. "Deelnemers aan het onderzoek delen niet alleen hun gegevens met ons onderzoeksteam, maar krijgen ook direct een terugkoppeling via een self-assessmenttool”, vertelt Van Riel. "Ze vullen de vragenlijst in en krijgen een geautomatiseerde uitkomst op basis van de ingevulde cijfers. Zo kunnen deelnemers hun eigen afdeling direct langs de meetlat leggen."

Het volledige interview met Cees van Riel is te lezen in de nieuwe C, die vanaf 13 december in de bus ligt. Tijdens zijn CommunicatieCollege op 18 december gaat hij in op de eerste resultaten van het onderzoek waaraan ook verschillende Logeion-leden hebben meegedaan.

« Terug

Reacties op 'Sneak peek interview Cees van Riel: "Met onderzoek willen we communicatieafdelingen helpen om nodeloze bezuinigingen te voorkomen"'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.