Een succesvolle journey voor de medewerker

Employee Journey Festival_Website 705x220.jpgdinsdag 23 juli 2019 15:51

Het interview met leiderschapsexpert Simon Sinek weerspiegelt perfect de visie van strategieconsultant Wenda Bolink en hoofd strategieconsultant Sascha Becker van bureau PROOF over de manier waarop organisaties zouden moeten omgaan met hun medewerkers. “Medewerkers zijn nog belangrijker dan je klanten,” stellen zij dan ook.

Door de redactie

"Aandacht voor de totale employee journey levert veel op. Meer omzet, minder verloop en minder verzuim bijvoorbeeld. Bovendien ben je aantrekkelijk voor nieuw talent. Gecombineerd met een toenemende wereldwijde schaarste aan talenten, maakt dat iedere organisatie gedwongen is te investeren in de employee experience. Maar hoe pak je dit aan? Bolink: “Een sterke reputatie begint intern. Neem daarom allereerst je bestaande talenten mee in je plannen en zorg voor intern alignment. Binnen moet je namelijk waarmaken wat je buiten belooft. Voor je klanten maken je medewerkers het verschil. Een sterke reputatie zorgt voor tevreden en loyale klanten. En dat levert de organisatie op de lange termijn business value op. Neem daarbij een voorbeeld aan de customer journey van de marketingprofessional: zet als organisatie de employee journey structureel op de agenda en speel voortdurend in op de wereld in verandering; de wisselende wensen, behoeftes en trends.” Lees het volledige interview inclusief acht tips voor happy medewerkers in de organisatie.

Op 10 september vindt het Employee journey festival plaats. Wil je meer leren op het gebied van HR, kijk dan voor meer informatie en tickets op de website van HR Academy.


« Terug

Reacties op 'Een succesvolle journey voor de medewerker'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > -1

« Vorige Volgende »

Geen berichten gevonden