Terugblikken met een samenvatting van C-day19

Jeukwoordentop10-C-day19705x220.jpegwoensdag 26 juni 2019 16:48

Wat was C-day19 een groot succes, al zeggen we het zelf. Samen met alle partners en sprekers hebben we een ontzettend mooie dag neergezet. Boordevol inspiratie; van mindset tot innovatie en van communities tot uitdagingen. In deze samenvatting van C-day19 vind je de high-five campagne inclusief bloopers, videoverslagen met de keynotes, de escaperoom en de winnaars van de Communicatieverkiezingen 2019, een swipe-zine met 100 impressies van C-day19 en een blog van Joyce van Horn over haar beleving op C-day19. Kijk je met ons mee terug?

Door de redactie

High-five campagne

C-day vond dit jaar voor de vijfde keer plaats en daarom hebben we, in samenwerking met VideoAgency en The Oval Office, een High-five campagne bedacht waarin toppers uit het vak een high-five doorgeven. En waar gefilmd wordt, zijn ook bloopers te zien. Bekijk 'm hieronder.



Videoverslagen

Op C-day19 was het team van Videonieuwsbericht volop aanwezig om (bijna) live verslag te doen op C-day19. Bekijk alle video's die samen een samenvatting van deze dag vormen.
Video van Cyriel Kortleven
Video van Deborah Nas 
Video van Stefan Meershoek, CommunicatieTalent van 2019 
Video van Annet van Reijersen, Communicatievrouw van 2019
Video van de escaperoom 

Swipe-zine

En je kunt er bijna niet om heen, maar voor het geval je het gemist hebt: Magazine on the Spot heeft op C-day19 een swipe-zine gemaakt met 100 impressies van die dag. Benieuwd of jij erbij staat? Bekijk hem snel!

Het swipe-zine is eenvoudig via je mobiele telefoon te bekijken. Wil je via de desktop kijken? Doe dan de volgende handelingen: klikken, de muis ingedrukt houden en swipen. Daarna kun je de cursortoetsen gebruiken om van impressie naar impressie te gaan.

Blog Joyce van Horn

Ook schreef Joyce van Horn een blog over haar ervaring op C-day19 en ze deelt graag een aantal tips, die zij hoorde tijdens de fasterclasses die zij heeft gevolgd.

"Niet alleen communicatieprofessionals, maar iedereen lijkt te stoeien met vragen als; hoe maken we de verbinding met de ander, hoe zorgen we voor vertrouwen? Hoe blijven we overeind en geloofwaardig in een kluwen van zoveel verschillende belangen in een steeds groter wordend netwerk? Ik weet wat ons te doen staat! Althans, ik weet welke eerste stap nodig is. Odie Geerligs, zei het in een fasterclass die ik volgde op C-day19; 'Gun elkaar ook eens de spotlights…' Dat is precies wat er nodig is. Of het nu gaat om een samenwerkingspartner, een stakeholder of een ambassadeur, je collega of zelfs de concurrent. Gun de ander ook eens de spotlights. Mijn oproep aan jullie: Laten we morgen al beginnen! Nog een paar andere mooie en bruikbare tips die ik met jullie wil delen:

Ambassadeurs
- Maak gebruik van de energie van je fans;
- Laat je ambassadeurs merken dat je ze waardeert;
- Hou ambassadeurs betrokken en ondersteun ze;
- Stel een toolkit samen waar ambassadeurs gebruik van kunnen maken.
Netwerken
- Blijf gefocust op het gezamenlijk belang;
- Investeer in het netwerk dat andere mensen bereikt die jij niet makkelijk bereikt;
- Geloofwaardigheid is key;
- Zorg er voor dat je kennis hebt van de omgeving.

Jeukwoorden van Japke-d

Japke-d Bouma sloot de dag af met haar top-10 aan jeukwoorden, die wij communicado's toch wel heel veel gebruiken. Dus hieronder vind je ze nog een keer, om het af te leren...
10 Hands-on (liever hands-off jongens)
9 Dat is wel een dingetje (als het maar een dingetje is, zal het ook wel niet zo belangrijk zijn)
8 Verkleinwoordjes als 'collegaatje', 'mannetje' en 'koffietje' (zie punt 9)
7 Impact (alsof er elke keer een meteoriet moet inslaan; noem het gewoon 'resultaat' of 'effect')
6 Uit je comfortzone komen (ga lekker zélf uit je comfortzone)
5 Omnichannel approach (dat is gewoon dat je iets met Facebook en Twitter doet, doe niet zo ingewikkeld)
4 Spin in het web (ieuw: is dat iemand die je uitzuigt?)
3 Draagvlak creëren (draagvlak creëer je niet, dat verdien je)
2 Content (het gaat niet om de content, het gaat om de inhoud van die content)
1 Purpose (spreek uit 'purpuss'; denk je nou echt dat mensen door een purpose harder gaan werken of meer gaan kopen?)


Wat zeiden bezoekers over C-day19?

Zien we jou op C-day20?

Wil jij er ook volgend jaar bij zijn? Noteer dan alvast 16 juni 2020 in je agenda!

« Terug

Reacties op 'Terugblikken met een samenvatting van C-day19'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.