Drie finalisten voor de Verkiezing van het CommunicatieTalent 2019 bekend

Finalisten-talent19_705x220.pngwoensdag 29 mei 2019 13:51

Drie jonge communicatieprofessionals hebben de finale bereikt van de Verkiezing van het CommunicatieTalent van 2019, die Logeion organiseert. Marlon van den Besselaar (Bex*communicatie), Stefan Meershoek (PGGM) en Robina Weermeijer (Boehringer Ingelheim) strijden op 20 juni om de titel tijdens C-day19, het vakcongres voor communicatieprofessionals. “De drie finalisten zijn verschillend, maar dat maakt ons vak zo mooi en de finaledag op C-day19 nog spannender!”, aldus Paulien Trommelen namens de selectiecommissie.

Door de redactie

De selectiecommissie van Logeion stelde vanuit de ingezonden tips en voordrachten deze Longlist van acht talenten op. Deze talenten hebben zichzelf twee weken geleden gepresenteerd tijdens een selectiedag bij Yacht. Hier werden de kandidaten beoordeeld door de selectiecommissie en een recruiter van Yacht. Paulien Trommelen, lid van de selectiecommissie en finalist voor deze titel in 2018: “Wij hebben acht toptalenten zien schitteren tijdens deze pitchronde. Een goede voorbereiding is het halve werk en dat zag je! Ik was blij verrast over het niveau. Allemaal hebben ze een mooie bijdrage geleverd aan het communicatievak én we gaan nog zeker van ze horen.”

De selectiecommissie heeft na een stevig overleg een top drie vastgesteld en heeft dit advies met toelichting naar de jury gestuurd. Juryvoorzitter Noud Bex, werkzaam bij Bex*communicatie, heeft zich teruggetrokken uit het beoordelingsproces van de talenten sinds zijn collega Marlon in de race is voor de titel. Want hij wil het proces op geen enkele manier beïnvloeden. De andere juryleden waren onder de indruk van de top drie en heeft besloten deze drie kandidaten aan te merken als finalist voor de prijs.

De drie talenten
“Ik voel mij ontzettend trots en vereerd dat ik genomineerd ben. Dat de selectiecommissie en vakjury hebben besloten om mij te benoemen tot een van de drie finalisten voelt als een enorme erkenning voor mij en mijn functie als creatief adviseur bij Bex*communicatie!”, zegt Marlon. In opdracht voor DSM Nederland ontwikkelde Marlon met haar team in 2018 de campagne rondom duurzame inzetbaarheid: ‘Ruimte voor jou’.

Ook Stefan, marketing- en communicatieadviseur bij PGGM, reageerde enthousiast op het nieuws: “Wat een ongelofelijke eer om door communicatiecollega’s met deze verkiezing erkend te worden.” Stefan is vanuit PGGM adviseur voor één van de grootste pensioenfondsen ter wereld: het Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW). Voor deze organisatie bedacht en creëerde hij vorig jaar de miniserie ‘ZorgisZó’, waarin medewerkers uit Zorg en Welzijn uitdagingen aangaan binnen een andere beroepsgroep in de sector.

Robina, Communications Manager bij Boehringer Ingelheim, kijkt uit naar C-day19: “Wat te gek dat ik genomineerd ben! Het is natuurlijk een teamprestatie, maar het is leuk als je waardering krijgt voor wat je doet. Ik kijk er naar uit om ons mooie project voor zo’n grote groep vakgenoten toe te mogen lichten.” Ze maakte vorig jaar een folder om de zeldzame longziekte Longfibrose onder de aandacht te brengen. De folder bevatte een strookje klittenband aan de binnenkant, dat het geluid dat je in de longen van een Longfibrose-patiënt hoort nabootst.

De ontknoping op C-day19
De talenten worden uitgedaagd om een vlog te maken en deze te presenteren op C-day19, ook worden ze kort bevraagd door dagvoorzitter Frénk van der Linden. Na afloop van het ochtendprogramma, waar ook de twee keynotes Patrick Stal (Uber) en Deborah Nas (TU Delft) het podium betreden, heeft de jury hun laatste overleg en bepaalt wie er met de titel vandoor gaat. De bezoekers van C-day19 mogen ook hun stem uitbrengen op hun favoriete kandidaat, de publiekstem telt voor één stem mee in de uitslag. Voor de drie finalisten voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van 2019 geldt hetzelfde proces, al gaan zij pitchen op het podium in plaats van vloggen. Je leest hier wie voor deze titel gaan strijden op C-day19.

Wil jij Marlon, Stefan en Robina ook zien schitteren op het podium? Meld je dan nu aan snel aan: www.cday.nl


De Logeion-verkiezingen Communicatieman/vrouw en CommunicatieTalent van het Jaar worden mede mogelijk gemaakt door: Adformatie en Yacht. 

« Terug

Reacties op 'Drie finalisten voor de Verkiezing van het CommunicatieTalent 2019 bekend'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.