Patrick Stal: Uber, van viraal product naar een solide en betrouwbaar merk

xPatrick-Stal-cday_705x220.pngwoensdag 17 april 2019 11:54

Uber, wie kent de app niet. Meer dan 10 jaar geleden gestart als een alternatief voor de traditionele taxiservices is inmiddels niet meer weg te denken uit onze samenleving. Op het hoofdpodium van C-day19 zal Patrick Stal, verantwoordelijk voor de marketing van Uber in Europa, het Midden Oosten en Afrika, vertellen hoe hij Uber van viraal product naar een solide en betrouwbaar merk laat groeien. We stelden hem alvast een aantal vragen over wat hij op 20 juni gaat vertellen.

Door de redactie

Patrick, iedereen kent natuurlijk Uber, wat is jouw grootste uitdaging bij Uber
"Mijn grootste uitdaging bij Uber is de verdere professionalisering van marketing binnen het bedrijf en om Uber een stap verder te helpen in de reis van viraal product naar solide en betrouwbaar merk. Hierbij hoort ook een veranderende ethos: sinds mijn start twee jaar geleden heb ik Uber zien evolueren van een bedrijf met een focus op snelle expansie naar een organisatie die zich richt op verantwoordelijk groeien. Dit is ook nodig om in de komende jaren als 'category leader' gezien te worden."

In je verhaal op C-day19 ga je het hebben over 'van viraal product naar leidend merk', wat bedoel je daar precies mee? Wat kunnen de bezoekers op C-day19 verwachten?
"Uber is het verhaal van hoe een perfecte 'product market fit' tot exponentiële groei kan leiden. Uber is niet gegroeid door een uitgekiende marketingstrategie, maar door mond-tot-mondreclame, omdat het product een grote behoefte vervult voor consumenten overal ter wereld. Pas in een later stadium zag Uber de noodzaak om de merkperceptie in eigen handen te nemen en werd dit een veel centraler onderwerp in de organisatie. Ik wil de bezoekers van C-day19graag meenemen in en iets meer vertellen over de evolutie die Uber als merk heeft doorgemaakt, door mijn persoonlijke inzichten en observaties te delen."


Dit artikel is geschreven door André Manning en verschijnt in de tweede editie van vakblad C van dit jaar, die 26 april bij alle leden thuis of op werk wordt bezorgd. 

« Terug

Reacties op 'Patrick Stal: Uber, van viraal product naar een solide en betrouwbaar merk'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.