Word zelf een waar webinarexpert!

Company-Webcast-kennisbank-705x220.jpgdinsdag 04 september 2018 12:17

Tegen de trend van het steeds korter en sneller moeten communiceren in groeit de gemiddelde kijkduur (56 minuten) van een livewebinar al jaren. Als communicatieprofessional is het dus de moeite waard om te kijken, of te ervaren, of een webinar een geschikt middel is voor jouw middelenmix. Om je hierbij een handje te helpen heeft Company Webcast de 'online expertise kennisbank' opgezet met erin alles wat je moet weten over webinars. In de kennisbank vind je van informatie over de voorbereiding en de presentatie tot aan het genereren van ‘qualified leads’. De kennisbank is opgezet aan de hand van (inter)nationale onderzoeken en jarenlange ervaring met webinars.

Door de redactie

Webinars als intern communicatiemiddel
Webinars worden al jaren ingezet als marketinginstrument, vanwege de interactiviteit en vooral effectiviteit van webinars. Binnen interne communicatie worden webinars ook steeds vaker ingezet. Niet als losse tool, maar als strategisch onderdeel van de interne communicatie waarmee organisaties periodiek communiceren en medewerkers proberen te verbinden. Forrester Research geeft aan dat de kans 75 procent groter is dat medewerkers een video bekijken, dan dat zij een document, e-mail of webartikel lezen. Dit percentage heeft dan ook enorme gevolgen voor de wijze waarin organisaties communiceren met haar medewerkers. Of je nu een incidentele update hebt of periodieke updates, webinars zorgen ervoor, mede dankzij de gouden combinatie van video, audio en interactie, dat de boodschap echt overkomt.

Webinars als tool voor externe- en corporate communicatie
Als (non-profit) organisatie kan je tegen verschillende belemmeringen aanlopen als het gaat om communiceren met de doelgroep. Je wilt immers dat jouw boodschap op de juiste manier bij de juiste mensen op een laagdrempelige manier overkomt. Met webinars bereik je niet alleen in één klap een groot deel van deze doelgroep, maar je verzamelt ook waardevolle informatie over de doelgroep door de hoge mate van interactie. Denk hierbij aan een livechat, pollvragen en vragen beantwoorden in de live-uitzending. Vele (non-profit) organisaties zetten webinars, met veel succes, in voor het verzamelen van ‘qualified leads’ en/of waardevolle informatie. Essentieel voor dit succes is de voorbereiding, presentatie en de follow-up. Hoe zorg je ervoor dat je deze drie elementen op de juiste manier uitvoert en maximaal resultaat behaalt? Company Webcast helpt je hier een handje mee in de ‘online expertise kennisbank’.

Online expertise kennisbank
Alle benodigde kennis over webinars is vanaf nu onder één dak terug te vinden, namelijk in de ‘online expertise kennisbank’ van Company Webcast. Navigeer eenvoudig door alle informatie, verdeeld in 7 hoofdcategorieën en meer dan dertig unieke kennispunten. De kennisbank wordt continu aangevuld met nieuwe informatie, inzichten en kennispunten. Bekijk hier de ‘online expertise kennisbank’ en word een waar webinarexpert!

« Terug

Reacties op 'Word zelf een waar webinarexpert!'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2018

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari