Persbericht met een bereik van meer dan 200 miljoen mensen in 2 weken: het kan!

Pr.co705x220.jpgdinsdag 04 september 2018 09:58

Dankzij een digitale newsroom is een hoog aantal pageviews mogelijk. Software en technologie kunnen communicatieprofessionals helpen om het bereik te vergroten en relevanter te worden voor hun doelgroep. Op 20 september organiseert Logeion een Enter-the-firm bij pr.co, waar ook WeTransfer en de stad Gent een bijdrage aan leveren. Hier lees je alvast meer over hoe je de twee werelden van communicatie en softwareontwikkeling dichterbij elkaar brengt.

Door de redactie

Op 21 augustus publiceerde WeTransfer een persbericht over de acquisitie van twee apps: 'Paper' en 'Paste'. Door het gebruik van een digitale newsroom en speciale aandacht van hun communicatieteam kreeg dit artikel bovengemiddelde aandacht van de pers: Wereldwijd pikten grote en kleine publicaties dit nieuws op en verscheen het in meer dan 100 unieke artikelen wereldwijd, waarmee het meer dan 200 miljoen mensen bereikte. Voor zowel de WeTransfer's communicatieteam als pr.co als digitale newsroom software ontwikkelaar was dit natuurlijk één van die uitschieters waar zij enorm trots op zijn. Met als gevolg een gepassioneerde discussie over hoe de manier van publiceren in het communicatiebeleid past, hoe technologie hierbij heeft geholpen en uiteraard hoe nóg meer uit dit soort nieuws te halen. Het is aan WeTransfer’s Søren Lund Nielsen nu de uitdaging om dit alles in slechts twintig minuten samen te vatten op 20 september tijdens de Enter-the-firm.

Mieke de Buysere van Stad Gent zal uiteen zetten hoe zij ‘transparantie van het bestuur’ hoog op de agenda heeft gezet en hoe zij dit vervolgens hebben ingericht met een digitale newsroom. In de Tweekly van 22 Augustus bespreekt Wieneke Buurman, voorzitter van Logeion, hoezeer dit een uitdaging is voor de publieke sector. Bij onze zuiderburen is de stad Gent hier hét voorbeeld van. In de afgelopen jaren hebben zij laten zien hoe deze ‘open communicatie’ in te richten.

Technologie speelt in beide situaties een grote rol en dat zal alleen maar toenemen. Pr.co groeit steeds sneller, omdat de organisatie dit soort technologie inbouwt in de propositie. Stefan Fountain, CEO van pr.co, geeft zijn visie op de toekomstige ontwikkelingen en hoe gebruikers hierop kunnen inspelen. Ook zal Fountain spreken over hoe technologie uiteindelijk toch in dienst staat van de mensen die in het vak zitten. Want dat is zijn overtuiging.

Ben je nieuwsgierig geworden naar deze Enter-the-firm en wil je meer leren van Wetransfer, de stad Gent en de startup pr.co? Meld je dan aan voor deze bijeenkomst op 20 september in Amsterdam.

Reacties op 'Persbericht met een bereik van meer dan 200 miljoen mensen in 2 weken: het kan!'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2018