De zomer van: Bob Schellens

Zomer-van-Bob-Schellens-705x220.jpgdinsdag 07 augustus 2018 09:06

In de vorige editie van de zomerrubriek gaf Celia Noordegraaf het stokje van deze estafette door aan Bob Schellens. Op dat moment was Bob nog geen Logeion-lid, maar besloot dit diezelfde dag nog te worden. Deze bijzondere jongeman vertelt over het natuurrijke IJsland en zijn bijzondere avontuur in Indonesië. Maar ook over zijn missie: “De huidige social media vormen een schat aan big data en mijn missie is om de data te filteren en hiermee mijn klanten een duidelijk beeld van hun doelgroep te geven.”

Door de redactie

Wat zijn deze zomer jouw vakantieplannen?
Ik ga de koelte opzoeken in IJsland. Een adembenemend ruw en mooi land waar ik maar geen genoeg van kan krijgen. Ik ben er dan ook ‘slechts’ tien keer geweest en heb er zelfs een tijdje gewoond. Ik werkte toen voor het muziekfestival ‘Iceland Airwaves’. Via dit evenement ontdekte ik de interessante en eigenwijze muziekcultuur van IJsland. Dit keer is het plan om met een 4x4 jeep de highlands in te gaan. We zijn volledig campingproof. De jeep heeft een uitvouwbare slaapcabine op het dak en met een ladder klim je dan je tentje in. Aan het einde van de zomervakantie doe ik nog een weekje Vlieland. Ik plan mijn bezoek tijdens het mooie muziekfestival ‘Into The Great Wide Open’; een mooie afsluiter.

Wat is jouw meest bijzondere vakantie ooit geweest?
Vorig jaar ben ik alleen naar Bali gegaan. Terwijl de meeste vakantiegangers een half jaar voorbereidingen treffen om Zuidoost-Azië te bezoeken, deed ik er vier dagen over. Een spontane en last minute ingeving resulteerde in het meest bijzondere moment uit mijn leven. Na een weekje Bali bedacht ik om naar Surabaya te vliegen op Oost-Java. Daar liggen mijn roots, want ik ben geadopteerd. Ik heb daar zoveel lieve en behulpzame mensen ontmoet die mij hielpen met mijn zoektocht. Een geweldig avontuur om nooit te vergeten.

Welk communicatieboek en/of podcast gaat mee op vakantie en waarom?
‘The Tipping Point’ van Malcolm Gladwell. Het boek vertelt ‘The Law of the Few’. Daarin lees je over een paar mensen die grote influencers zijn. Zij willen alles weten en kunnen met enorme overtuigingskracht een sociale epidemie veroorzaken. Een klassieker die het marketingverhaal vanuit de sociologie vertelt en daarmee het perfecte boek is voor op vakantie. Je blijft geboeid zonder dat er met marketingtermen wordt gegooid. Ook wel eens fijn!

Wat is voor jou het communicatiemoment van de eerste zes maanden van 2018 geweest?
Ik werk in de journalistieke sector en merk dat de afgelopen maanden de ontwikkelingen van sociale innovaties op de voet worden gevolgd en opgepakt. De populariteit van de podcast is stijgende. Ook pioniert een aantal nieuwsorganisaties met nieuwsbulletins op ‘Google Assistent’. De consumptie van nieuws wordt effectief geanalyseerd en er worden nieuwe technieken op losgelaten zoals ‘Newschain’.

Welke professionele uitdaging(en) heb je in de tweede helft van het jaar?
Na bijna tien jaar als freelancer in de journalistiek, vooral werkend aan radioprogramma’s, heb ik na mijn afronding van de studie communicatie een hoop ideeën en energie over om voor mezelf te beginnen en te focussen op online marketing in de culturele sector. De huidige social media vormen een schat aan big data en mijn missie is om de data te filteren en hiermee mijn klanten een duidelijk beeld van hun doelgroep te geven.De tweede helft van 2018 wordt spannend, maar ongetwijfeld heel leuk en interessant!

Aan wie geef jij deze estafette door en waarom die persoon?
Ik geef het stokje door aan Fleur Everts. Zij is ook recent lid geworden van Logeion en ze was ook mee met de studiereis naar Zweden. Het was leuk met haar kennis te maken en ze heeft een interessante job bij podium.nl.

« Terug

Reacties op 'De zomer van: Bob Schellens'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2018

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari