Grootste Nederlandse organisaties maken verwachtingen consument niet waar

Omnicom-Nieuwsbericht_705x220.jpgwoensdag 13 juni 2018 14:33

Uit onderzoek blijkt dat organisaties in de zorg- en technieksector tekortschieten in innovatie, en de voedingssector zorgt niet genoeg voor haar medewerkers. Geloofwaardige communicatie is voor 67 procent van de onderzochte bedrijven een aandachtspunt volgens consumenten. Dat terwijl de Nederlander torenhoge verwachtingen heeft van organisaties. Deze week lanceerde Omnicom PR Group NL het Authenticity Gap onderzoek 2018. Het onderzoek meet de kloof tussen de verwachtingen en de daadwerkelijk ervaringen van consumenten.

Door de redactie

Marjolein Rigter, Business Director Reputatiemanagement bij Omnicom PR Group: "Het onderzoek laat zien dat de nuchtere Nederlandse consument door marketingtaal heen prikt en organisaties met een holistische blik bekijkt. De consument verwacht niet alleen een goed product van organisaties maar ook integer gedrag van het management en een positieve invloed op de omgeving. Alleen dan ben en blijf je als organisatie authentiek, geloofwaardig en succesvol."

Bij het meten van de kloof tussen de verwachtingen en daadwerkelijke ervaringen wordt gebruik gemaakt van een framework van negen 'drivers', die de perceptie van de consument over een organisatie bepalen. Het doel, Authentic Engagement, bevordert vooruitgang en kansen voor groei. Meer weten over de resultaten van het onderzoek? Bekijk de website van Omnicom PR Group.

Authenticity Gap research
Het Authenticity Gap onderzoek wordt voor de tweede keer uitgevoerd in Nederland. De eerste keer vond plaats in 2014. FleishmanHillard, een van de 3 netwerken van Omnicom PR Group, bedacht en ontwikkelde het onderzoek. Het onderzoek van 2018 werd uitgevoerd onder 1.001 Nederlandse betrokken gebruikers. Het onderzocht 72 organisaties in negen sectoren in de zorg, techniek en voedingsindustrie. In 2017 onderzocht FleishmanHillard 290 organisaties in 25 sectoren in Amerika, Canada, de UK, China en Duitsland. Het onderzoek meet de Authenticity Gap door ervaringen te vergelijken met de verwachtingen van de consument. Dit wordt onderzocht per sector en per organisatie. 

« Terug

Reacties op 'Grootste Nederlandse organisaties maken verwachtingen consument niet waar'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.