Inge Massen: 'Grenzen tussen communicatie en andere functies vervagen'

Inge-Massen_705x220.jpgdonderdag 31 mei 2018 14:52

"Communicatie speelt een verbindende rol in de vertaling naar de verschillende stakeholders, zowel buiten als binnen het bedrijf", aldus Inge Massen, directeur communicatie bij DSM. Massen neemt 21 juni tijdens C-DAY18 deel aan het gesprek op het hoofdpodium over de grote uitdagingen voor het communicatievak.

Door de redactie

Inge, kun je een tipje van de sluier oplichten en ons vertellen waar jij het op C-DAY18 over gaat hebben?
"Op C-DAY18 ga ik het hebben over de vervagende grenzen tussen communicatie en andere functies. Ik zie steeds meer overlap ontstaan tussen communicatie, marketing, strategie, sustainability en HR en ik zou een beweging naar projectrollen in plaats van vaststaande functies toejuichen."

Hoe ziet een werkdag van een directeur communicatie bij DSM eruit?
"Er is geen standaard werkdag en dat maakt het zo geweldig! Ik werk met mensen over de hele wereld en de onderwerpen waar ik me in verdiep zijn heel divers. Iedere dag brengt een mix van korte termijn acties (bijvoorbeeld media verzoeken) en lange termijn activiteiten (bijvoorbeeld campagnes)."

Jij gelooft heel erg in de kracht van samenwerking. En om als communicatieprofessional succesvol te zijn moet je vooral samenwerken met andere functies en afdelingen. Kun jij daar iets meer over vertellen?
"Bedrijven spelen een grote rol in het oplossen van maatschappelijke problemen, steeds meer bedrijven nemen die verantwoordelijkheid. Om dat goed te kunnen doen, moet je als bedrijf heel duidelijk weten waar je voor staat. Communicatie speelt een verbindende rol in de vertaling hiervan naar de verschillende stakeholders, zowel buiten als binnen het bedrijf."

Wat zijn in jouw ogen de belangrijkste ontwikkelingen die we als communicatieprofessional niet mogen missen?
"De noodzaak voor bedrijven om aan het maatschappelijk debat mee te doen. Bedrijven zijn intrinsiek onderdeel van de maatschappij en moeten die rol pakken: de dialoog aangaan en standpunten innemen in plaats van boodschappen over producten en diensten zenden. Als je dat niet doet, zet je jezelf buitenspel. Als je het wel doet, kun je er veel mee winnen en worden je bedrijf en je merk sterker en authentieker."

Wil jij meer van Inge Massen horen? Koop dan je ticket voor C-DAY18 op 21 juni 2018 via: http://cday.nl/

« Terug

Reacties op 'Inge Massen: 'Grenzen tussen communicatie en andere functies vervagen''

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.