Leonie Otto: 'De congrescommissie is de drijvende kracht achter C-DAY'

Leonie_otto_705x220.jpgvrijdag 13 april 2018 11:37

Leonie Otto is voorzitter van de congrescommissie van het jaarlijkse C-DAY van Logeion. "Dit is het vijfde jaar dat ik betrokken ben bij het jaarlijkse congres van Logeion. De eerste twee jaar als lid van de congrescommissie, en nu alweer drie jaar als voorzitter van de commissie." En ze doet het met veel plezier. "C-DAY is die ene dag in het jaar waar je als communicatieprofessional echt bij wil zijn. Het biedt inspiratie en de laatste inzichten in ons vakgebied. Er zijn internationale sprekers. Je komt er collega’s uit je netwerk en oude bekenden tegen. En er is natuurlijk volop kans om leuke nieuwe mensen te leren kennen."

Door de redactie

Tot waar is C-DAY tot nu toe gegroeid?
In mijn eerste jaar in de commissie was het congres geen enorm succes: er waren weinig bezoekers en we waren niet zo tevreden over de inhoud. We besloten het over een andere boeg te gooien: veel meer focus op inhoud en kwaliteit, en een aantrekkelijke prijs. We kozen voor een vast concept (C-DAY) en een vaste, centrale locatie (NBC Nieuwegein) zodat we onze energie konden richten op de inhoud. En met resultaat. De eerste C-DAY was meteen een groot succes met een mooi programma met internationale sprekers en zo’n 400 bezoekers. Vorig jaar waren dat er maar liefst 600. C-DAY is nu het grootste communicatiecongres van Nederland!

Kan je ons meenemen in het traject over de aanloop naar C-DAY?
De congrescommissie is de drijvende kracht achter C-DAY, uiteraard in nauwe samenwerking met de mensen van Logeion. Wat veel mensen misschien niet weten is dat de congrescommissie volledig uit vrijwilligers bestaat. Door met vrijwilligers te werken kunnen we de kosten van het congres laag houden. We hebben een vaste kern met mensen die het programma bepalen, sprekers benaderen en het contact onderhouden. Daarnaast zijn er mensen die zich bezighouden met sponsoring en publiciteit. Voor de productie van het congres werken we met een professioneel bureau: LiveHouse. Al snel na het congres beginnen we met nadenken over het jaar daarna. Eerst een uitgebreide evaluatie, en na de zomervakantie komen we elke vier weken bij elkaar om aan het programma te werken. De afgelopen jaren zijn er steeds meer partijen die zich verbinden aan C-DAY en graag een bijdrage willen leveren. Bijvoorbeeld voor videoproducties en het digitale magazine dat we na afloop altijd uitbrengen. Dat maakt C-DAY een hele kluif om te organiseren, maar het is een feestje om dat met al die enthousiaste mensen te doen.

Wat hoop jij te bereiken met aankomende C-DAY m.b.t. bezoekers?
Ik hoop dat alle bezoekers van de afgelopen jaren ook dit jaar weer terugkomen. En dat ze hun collega’s meenemen. Het congres is niet alleen interessant voor mensen die voor de overheid werken, dat is een misverstand dat we weleens horen. Het is ook voor communicatieprofessionals van profit-organisaties meer dan de moeite waard. Check het programma maar!

Lijkt het je leuk om een bijdrage te leveren aan C-DAY door lid van de congrescommissie te worden? We zoeken mensen met een groot netwerk en ruime ervaring in het vak, die zich voor een langere periode (2 tot 4 jaar) willen verbinden aan de commissie. Stuur een mailtje naar leonie.otto@denhaag.nl als je geïnteresseerd bent.

« Terug

Archief > 2018

april

maart

februari

januari