Tamara Callebaut neemt je mee #deweekvan

Tamara Callebautdinsdag 10 oktober 2017 09:33

Wat doet een communicatieadviseur allemaal bij het Zilveren Kruis? Een Young Professional geeft een inkijken in haar werkweek! Het vak communicatie is breed en diep tegelijk. Werkzaamheden van communicatieprofessionals lopen ontzettend uiteen. Communicatie is een containerbegrip geworden, waardoor het voor studenten en starters lastig is om een compleet beeld te hebben van wat je met het vak kan. Met #deweekvan maken wij het vak weer wat tastbaarder. Deze week neemt Tamara Callebaut, Communicatieadviseur bij Zilveren Kruis, ons mee tijdens haar werkweek.

Door Freek Snelting

Nieuwsgierig naar de werkweek van Tamara? Ze plaatst dagelijks foto's, video's en informatie over haar werkweek op het Instagramaccount van Young Logeion.

Wie is Tamara?

Tamara Callebaut is Communicatieadviseur bij Zilveren Kruis. Wat doe je dan zoal bij een grote verzekeraar als Zilveren Kruis? Heel veel verschillende dingen, dat kan ik je alvast vertellen. 

Tamara draagt binnen de marketingcommunicatieafdeling van Zilveren Kruis zorg voor de B2B werkzaamheden en bijbehorende communicatiematerialen. Dit betekent dat zij (een deel van) de communicatie verzorgt van Zilveren Kruis naar de zakelijke klanten.

De afgelopen jaren zet Zilveren Kruis zich steeds meer in om samen met de zakelijke klant voor duurzaam inzetbare medewerkers te zorgen. Dit doen zij door Gezond Ondernemen. Zilveren Kruis wil toonaangevend zijn als het gaat om zorg op de werkvloer. Daarom is de B2B kant steeds belangrijker geworden op de marketingcommunicatieafdeling van Zilveren Kruis. De meesten van jullie zullen vooral de consumentenkant kennen, communicatie die je bijvoorbeeld zelf ontvangt over je eigen zorgverzekering en aanvullende verzekeringen. Naast zorgverzekeringen verkoopt Zilveren Kruis in het B2B kanaal ook Inkomensverzekeringen. Er zit dus nog een hele grote zakelijke sector naast, die gebruik maakt van de zakelijke verzekeringen.

Zilveren Kruis heeft contracten met grote organisaties zoals bijvoorbeeld KLM, waarbij Zilveren Kruis samen met die klant zowel op zakelijk gebied als op consumenten gebied de klant ondersteunt. Dit betekent dat KLM als werkgever hulp krijgt bij het duurzaam inzetbaarheid houden van hun medewerkers, denk aan pakketten met werkgeversverzekeringen. En dat daarnaast de medewerkers van KLM voordelen krijgen, omdat hun werkgever een contract heeft met Zilveren Kruis. Denk aan collectiviteitskorting op verzekeringen. En KLM is natuurlijk niet de enige klant van Zilveren Kruis. Veel van de communicatie is dan ook maatwerk, afgestemd op de specifieke klant.

Daarnaast zijn er heel veel ad hoc werkzaamheden en de werkzaamheden zijn erg afwisselend. Er worden bijvoorbeeld nieuwsbrieven verstuurd naar de zakelijke klanten en tussenpersonen van Zilveren Kruis. Dit is o.a. de vierjaarlijkse B2B nieuwsbrief waar Tamara zorg voor draagt. Onlangs was het thema Prinsjesdag, want Prinsjesdag heeft veel relevante thema’s op het gebied van zorg en sociale zekerheid voor werkgevers en tussenpersonen. Daarnaast adviseert Tamara vanuit haar vakgebied gevraagd en ongevraagd verschillende (marketing) stakeholders in de organisatie over heel wisselende communicatievraagstukken. Daarom kan de ene dag in het teken staan van het (mede)organiseren van een zakelijk evenement voor klanten en de andere dag in het schrijven van een brief naar de medewerkers van een (grote) zakelijke klant.

Deze week
Aankomende week neemt Tamara je mee in een aantal verschillende werkzaamheden van een communicatieadviseur bij Zilveren Kruis. Elke week is anders, maar sommige werkzaamheden komen jaarlijks of maandelijks terug. Deze week is zij o.a. bezig met het bedenken en maken van een aantal communicatiemiddelen die Zilveren Kruis aanbiedt aan zakelijke klanten die een nieuw product af willen nemen.

 

« Terug

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2017

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari