Logeion en Publiquest starten samenwerking voor de overheidscommunicatie van de toekomst

Samenwerking-Logeion-en-Publiquest.jpgwoensdag 22 februari 2017 12:27

Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, heeft een driejarig partnerschap gesloten met Publiquest, de communicatiecoöperatie voor de publieke sector. Met het partnerschap levert Publiquest een inhoudelijke bijdrage aan onder meer C-DAY, de Galjaardprijs en het Centrum Strategische Communicatie.

Door de redactie

Publiquest combineert het beste van drie toonaangevende bureaus: Communicatiebureau Podium, Leene Communicatie en Maatschap voor Communicatie. Als coöperatie werken de bureaus samen aan communicatieprojecten van publieke organisaties. Van ministerie tot toezichthouder en van gemeente tot provincie.

De communicatie van de toekomst
“Onze expertise op het gebied van communicatie in de publieke sector delen we graag binnen het netwerk en de activiteiten van Logeion”, zegt Frithjof de Haan van Publiquest over het partnerschap. Publiquest zal onder meer workshops en publicaties rond C-DAY en de Galjaarddag verzorgen. “Bijvoorbeeld rond thema’s zoals de digitale dialoog, begrijpelijk beleid en burgerparticipatie. Onderwerpen die de communicatieprofessionals van nu bezighouden en de communicatie van de toekomst kunnen gaan bepalen.”

Strategische rol van communicatie
De veranderende samenleving en toenemende digitalisering maken de rol van communicatie strategischer dan ooit, benadrukt De Haan. “Hoe voeren we de dialoog van morgen, met respect voor de historie? Hoe verbinden we de binnen- en buitenwereld op een betekenisvolle manier? Het zijn vraagstukken die wij in de dagelijkse praktijk tegenkomen. En die meer aandacht vanuit het wetenschappelijke onderzoek verdienen.”

Blijven prikkelen
Als onderdeel van het partnerschap met Logeion levert Publiquest een bijdrage aan de onderzoeksthema’s die binnen het Centrum Strategische Communicatie - en door Logeion-hoogleraar Noelle Aarts - worden uitgewerkt. En Logeion en Publiquest wisselen met stakeholders van gedachten over de optimale kennisuitwisseling tussen het academische onderzoek en de beroepspraktijk. De Haan: “Ieder mens, jong en oud, heeft een natuurlijke aanleg tot leren. Alleen door die nieuwsgierigheid te - blijven - prikkelen, vanuit de communicatiewetenschap én -praktijk, kunnen we goed voorbereid zijn op de communicatie van de toekomst.”

« Terug

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2017

december

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari