Young Professional uitgelicht: Elly van der Zee

Elly van-der Zee Ypdinsdag 14 januari 2014 14:48

De toekomstige generatie jonge communicatieprofessionals is divers. Wie zijn al die Young Professionals eigenlijk? Elke maand stellen we een aantal Young Professionals aan je voor. Wie zijn ze, wat drijft ze en waarom vinden zij communicatie zo leuk? Deze maand is het de beurt aan Elly van der Zee.

Door Madeleine Vliegenthart

Naam: Elly van der Zee
Functie: Content en creatie bij JCM Context

Wat houdt jouw functie in?
Ik help opdrachtgevers hun communicatieboodschap scherp te krijgen en vertaal deze boodschap vervolgens naar een webtekst, artikel, video of infographic. Ik werk onder andere voor KLM, KPN en de Consumentenbond. 

Wat doe jij rond 10.00 uur op een gemiddelde werkdag?
Telefonisch interviewen of teksten uitwerken. 

Wat vind je het leukste aan je baan?
Ik leer veel over allerlei branches  doordat ik voor verschillende opdrachtgevers werk. Daarnaast kan ik mijn creativiteit kwijt in het schrijven. 

Hoe blijf jij op de hoogte van laatste trends, nieuws en ontwikkelingen (binnen het communicatievak)?
Ik lees blogs zoals Frankwatching, Dutchcowboys en Marketingfacts, ik bezoek bijeenkomsten van Logeion en lees vakbladen zoals C en Communicatie. 

Wat is jouw ambitie, waar werk je naar toe?
Ik wil verder groeien in communicatieadvies en mijn creativiteit blijven ontwikkelen. Wat ik in de toekomst ook ga doen, ik wil in elk geval sterke content maken waar de lezer/kijker mee geholpen is. Corporate kletsverhalen zijn er al genoeg. 

Vanuit jouw werkervaring en visie; welke ontwikkelingen zie je als belangrijk in de Nederlandse communicatiemarkt?
1) Contentmarketing: we krijgen allemaal enorm veel informatie te verwerken, dus moet je meer dan ooit opvallen door op de juiste plek en op het juiste moment met een interessant verhaal te komen. Straks hebben we alleen nog maar gesponsorde bladen en blogs omdat merken zich meer gaan gedragen als uitgevers (branded content). 
2) Focus op interactie en individu als gevolg van social media. Als individu heb je meer invloed op het imago van een organisatie dan vroeger  en via Twitter wil je net zo klantvriendelijk worden behandeld als in brieven en aan de telefoon. Bedrijven investeren daarom in de tone of voice voor de hele customer journey.

Wat vond jij in de afgelopen periode een knap staaltje communicatie (of juist niet)?
‘Dumb ways to die’ van het Australische bureau McCann. Een heel aanstekelijk filmpje met 15 miljoen views op YouTube, bedoeld om de veiligheid rond de metro’s in Melbourne te vergroten. Pas aan het einde van het filmpje komt de clou: loop niet op het metrospoor. Die boodschap blijft hangen en het aantal veiligheidsincidenten in de metro is daardoor gedaald. 

Jouw motto:
Houd het kort. 

Young Professional uitgelicht is een initiatief van Logeion Young Professionals waarbij de diversiteit van jonge mensen werkzaam in de communicatiesector wordt geïllustreerd in persoonlijke profielen. Interesse om zelf uitgelicht te worden, stuur dan een mailtje naar info@logeion.nl met in de onderwerpregel: Young Professional uitgelicht.

« Terug

Reacties op 'Young Professional uitgelicht: Elly van der Zee'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2014

december

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari