PreTest voor adverteerders Persgroep

LOGnw--testen.jpgdinsdag 17 september 2013 14:23

De Persgroep Advertising lanceert vandaag een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers en bezoekers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders feedback om hun boodschap af te stemmen op de doelgroep.

Door Samantha van der Neut

Afhankelijk van de doelgroep en doelstelling van de advertentie krijgt de adverteerder advies over welk nieuwsmerk het beste ingezet kan worden. Lezers of sitebezoekers beoordelen onder andere de merkfit met de gekozen titel, geven aan of ze de advertentie opvallend en origineel vinden, en of zij vinden dat de advertentie aanzet tot actie. Adverteerders ontvangen een volledig rapport met de resultaten en concrete aanbevelingen voor het verbeteren van hun advertentie.

Christel van den Hazel, directeur Advertising: “De Persgroep PreTest biedt adverteerders waardevolle informatie om de inhoud en uitstraling van hun advertentie nog beter af te stemmen op hun doelgroep.”

« Terug