VU-studente Lynn Epping wint SWOCC-Scriptieprijs

Lognw_achtergrond-6.jpgdonderdag 21 juni 2012 13:59

Lynn Epping (23) heeft de SWOCC-Scriptieprijs gewonnen. Dit is de prijs voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De 23-jarige VU-studente deed onderzoek naar de effecten van pr-inspanningen rondom de BP oliecrisis. Ze won hiermee een bedrag van duizend euro. Ook wordt de scriptie in het najaar uitgebracht als SWOCC-publicatie.

Door Edita Artemis

De jury noemde Eppings afstudeerwerk een “ambitieus en omvangrijk multimethodisch onderzoek met duidelijke wetenschappelijke en praktische relevantie”. Juryvoorzitter Peter Neijens: “Lynn is er goed in geslaagd diverse klassieke theorieën uit de communicatiewetenschap toe te passen op pr en nieuws, maar ook op nieuwe media zoals Facebook en blogs.”

De Haarlemse Epping is inmiddels cum laude afgestudeerd, maar nog actief bij de Vrije Universiteit. Ze werkt mee aan een onderzoek naar de publieke opinie en verslaggeving in de nieuwsmedia over de aankomende parlementsverkiezingen. Ook begeleidt ze bachelor- en pre-masterstudenten bij het schrijven van hun thesissen.

Het is de tweede keer op rij dat SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) de wedstrijd organiseert. SWOCC-directeur Peeter Verlegh blikt tevreden terug: “Het eerste jaar hadden we nog negen inzendingen, nu waren het er al zestien. Bovendien was de spreiding opvallend: de scripties kwamen van zes verschillende universiteiten en de onderwerpen bestreken het gehele domein van SWOCC.”

Naast Lynn Epping waren ook Jim Krokké (Universiteit Twente) en Sanne Valkenburg (Universiteit van Amsterdam) genomineerd.

« Terug