Logo Zoeken
Enter-the-firm Alphen aan den Rijn Online

Young Logeion: Enter-the-firm Zeeman

donderdag 6 juni 2019 van 15:45 uur tot 18:45 uur

Locatie

Zeeman Servicekantoor
De Schans 15
2405 XX Alphen aan den Rijn
Zeeman_705x220.jpg

Zo eenvoudig kan het zijn. Deze welbekende slogan en de bijbehorende campagnes zorgde ervoor dat Zeeman de ogen van een geheel nieuwe kopersdoelgroep opende. Zonder de bestaande klant te verliezen. Niet alleen steeg hierdoor de kwaliteitsperceptie van het al sinds 1967 bestaande familiebedrijf, ook werd de nuchtere kijk van het merk herkend en gewaardeerd. Binnen een jaar ging Zeeman in Nederland van een dalende naar een groeiende omzet. Hoe ze dat deden? Op 6 juni hoor je alle ins en outs. Meld je snel aan!

Zeeman is een echt familiebedrijf met Hollandse koopmansgeest. Al sinds 1967 lukt het Zeeman om goede kwaliteit tegen een lage prijs aan te bieden. Dit doen ze door een slim ontwerp in grote aantallen te laten maken. Bij fabrieken die ze goed kennen, zodat alles verantwoord gaat. Zo eenvoudig kan het zijn. Een zin die alles zegt over Zeeman en daardoor de afgelopen jaren dan ook centraal staat in de marketingcommunicatie. Denk aan de campagne van de trouwjurk voor € 29,99, de ‘iedereen mooie benen’ en de herenondergoedcampagne (waarin ze inspeelden op het feit dat heel veel mannen door blijven lopen met een gat in hun onderbroek).

Met hun opvallende campagnes opende Zeeman de ogen van een geheel nieuwe kopersdoelgroep, zonder de bestaande klant te verliezen. Niet alleen steeg hierdoor de kwaliteitsperceptie merk, ook werd de nuchtere kijk van Zeeman herkend en gewaardeerd. Zeeman versterkte zo haar concurrentiepositie, groeide naar 1300 winkels in 7 landen en wist in Nederland binnen een jaar een dalende omzet te buigen én bijna twee keer zo hard als de markt te groeien. Benieuwd of het echt zo eenvoudig was? Op 6 juni vertelt Caroline van Turennout (Manager Marketing & Communication Zeeman Europe) er alles over samen met Michiel Rijshouwer (Managing director Persuade).

Over de sprekers

Caroline van Turenhout_200x200.jpg

Caroline van Turenhout

Caroline van Turennout groeide op in de retail; haar ouders hadden damesmodezaken en naast haar studies werkte ze als administratief assistent bij de Bijenkorf. Na communicatie- en marketingfuncties bij verschillende winkelketens als Karwei, Gamma, Etos, Intratuin en HEMA en als merkstrateeg bij een reclamebureau, koos ze vijf jaar geleden voor Zeeman. Daar bouwt ze met een klein team, en met hulp van reclamebureau Persuade, in zeven landen aan het merk.
Michiel RijshouwerLinkedin_200x200.jpg

Michiel Rijshouwer

Michiel Rijshouwer studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Als Managing Director bij Persuade houdt hij zich vooral bezig met het bouwen van aantrekkelijke en vitale merken en retailformules. Juist in de huidige complexe wereld gelooft hij in de kracht van merken. Want een sterk merk houdt alles bij elkaar en geeft energie en richting aan alles.

Zeeman Servicekantoor

De Schans 15
2405 XX ALPHEN AAN DEN RIJN
Bekijk op Google Maps

Auto en parkeren
Parkeren kan op het parkeerterrein tegenover het kantoor. Mocht het terrein vol zijn dan kun je ook terecht in de parkeertoren.

Openbaar vervoer
Vanaf NS Station Alphen aan den Rijn is de totale reistijd ongeveer 25 minuten. Er rijdt een bus, vanaf de dichtstbijzijnde halte is het vervolgens ruim 10 minuten lopen. Plan je reis met het OV op 9292.nl

De Logeion-waardebon is geldig voor deze bijeenkomst.

Kostenoverzicht
:
Leden:  39,50
Young Logeion: € 19,75
Niet-leden young professionals (onder de 30 jaar): € 39,50
Niet-leden: € 79,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 29 mei 2019.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.