Klaar voor de toekomst - Michel de Vries

klaar.jpgmei 2021

Recensent: Teunis van Hoffen

De mensen van Jester Strategy hebben hun best gedaan om een complete aanpak voor strategie te ontwikkelen. Met de Strategy-cube, een uitgeklapte dobbelsteen van 6 stappen, kan elke organisatie of afdeling een strategie maken. Als communicatieprofessional geeft dit boek je de mogelijkheid meer kennis op te doen over strategische processen en de modellen die gebruikt worden.

Het boek neemt je mee langs de 6 stappen van strategievorming. Daarbij kijk je mee bij een denkbeeldig Japans autobedrijf waar een multidisciplinair ontwerpteam de opdracht krijgt om een strategie voor Europa te ontwerpen. Door het boek (en de stappen) heen, komt dit ontwerpteam voor allerlei uitdagingen te staan zoals het maken van goede analyses en keuzes. In elk hoofdstuk zijn ook kort praktijkvoorbeelden verwerkt uit andere sectoren. Zo is er een woningcorporatie die bij het uitbreken van de Covid-19 pandemie besluit over de toekomst na te denken.   

Het boek richt zich op een brede doelgroep, maar ik zie wel een bezwaar. Door abstract taalgebruik en jargon is het boek niet altijd helder geschreven. Dat maakt het voor mensen die niet dagelijks in de boardroom verblijven soms moeilijk om de lijn goed te volgen. Dat is jammer, want de kubus en de 6 stappen zouden strategievorming toegankelijk hebben gemaakt. Het boek bevat dus een goede verzameling van kennis, maar het is niet laagdrempelig genoeg om het als een kennismaking met strategievorming te zien

Titel: Klaar voor toekomst

Auteur: Michel de Vries

Uitgever: Nubiz

Jaar van uitgave: 2021

ISBN nummer: 978 94 92790 33 0

Aantal pagina's: 255

Prijs: € 29,99

Aantal sterren: 3 sterrren

« Terug

Reacties op 'Klaar voor de toekomst - Michel de Vries'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.