Het monster met de gouden ogen - Machteld Kooij

cover- het monster met de gouden ogen.jpgdecember 2020

Recensent: Annemarie van Oorschot

Als je leest dat iemand achter het spreekgestoelte flauw valt van de stress, geeft dat toch een gevoel van opluchting. Het kan blijkbaar nog erger. Iedereen die in het openbaar moet spreken, krijgt er mee te kampen: podium- of cameravrees.

Machteld Kooij legt in de praktisch handboek uit hoe je die vrees onder controle krijgt en de aandacht van het publiek trekt en vasthoudt. Na een rijke ervaring te hebben opgedaan in de Hilversumse radio- en televisiewereld als omroeper en presentator, heeft ze zich toegelegd op presentatie- en mediatraining. Haar boek barst dan ook uit de voegen van voorbeelden die inspirerend en bemoedigend zijn. Over hoe actrice Meryl Streep haar stem gebruikt, tech-ondernemer Jim Stolze functionele loopjes toepast en oud-voetballer Edwin van der Sar het gesis uit het publiek overstemt door een lied in te zetten.

De praktische informatie is overzichtelijk gerubriceerd in zeven onderwerpen, elk met tips om te stralen en eerste hulp bij falen. Hierdoor kan de lezer snel zijn weg vinden en pakken wat hij nodig heeft. Belangrijk, want veel informatie is op het niveau van beginners. De hoofdboodschap is dat succes valt of staat met een goede voorbereiding. En dát, weten we helaas allemaal, schiet er maar al te vaak bij in.

Titel: Het monster met de gouden ogen

Auteur: Machteld Kooij

Uitgever: AnderZ

Jaar van uitgave: 2020

ISBN nummer: 9789462961432           

Aantal pagina's: 221

Prijs: € 24,99

Aantal sterren: 4 sterrren 

« Terug

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.