Reputatiemanagement voor iedereen - Frank Peters

Reputatiemanagement voor iedereen-cover.jpgdecember 2020

Recensent: Teunis van Hoffen

Zelden had ik zowel afschuw als bewondering voor de voorkant van een boek. Het kunstwerk van de geopende rode mond is schreeuwerig, maar symboliseert ook treffend hoe reputatie werkt. Er zijn monden die soms om aandacht schreeuwen , of je het nu wilt of niet.

Het boek bestaat uit 46 lessen uit de praktijk die toepasbaar zijn voor iedereen. Het boekje is onderdeel van een serie over vergelijkbare onderwerpen zoals crisiscommunicatie en mediatraining. Het is heel toegankelijk geschreven maar ook wat hap-snap. Het ene hoofdstuk gaat echt over het uitzetten van de grote lijnen, maar het andere hoofdstuk is meer in de categorie ‘aardig om te weten’. Zo  blijkt dat CEO’s van grote organisaties zich soms activistisch gaan gedragen. Een uitzonderlijk verschijnsel waar niet iedereen mee te maken heeft. 

 

Ik begrijp dat die uitzonderingen een training wel levendig en spannend maken. En daarom zou je dit boekje het beste kunnen typeren als een naslagwerk. Na afloop krijg je dit boekje mee naar huis van de trainer ‘om het geleerde nog eens na te lezen’. Als je in het vak werkzaam bent, is het meeste je wel bekend. Als je niet in het vak werkzaam bent, krijg je zin om een opleiding te volgen. Of een training.

 

Titel: Reputatiemanagement voor iedereen

Auteur: Frank Peters

Uitgever: Futuro

Jaar van uitgave: 2020

ISBN nummer: 97-894-929-393-02              

Aantal pagina's: 163

Prijs: € 18,95 (e-book € 9,99)

Aantal sterren: 3 sterrren  

« Terug

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.