Maak van de lijn een punt - Erik Reijnders

108x155.jpgoktober 2020

Recensent: Peter van den Besselaar

Er gaat veel mis in organisaties bij het vertalen van strategie, missie en visie naar medewerkers. De auteur is kritisch over de rol van leidinggevenden en middenmanagement. Ze doen meestal maar wat, zegt hij. De denkmodellen over communicatie zijn verouderd en te simpel. Zelfs het maken van een intern communicatieplan suggereert maakbaarheid. Herken je dat, lees dan dit boek.

Versterk de communicatiekracht van managers in jouw organisatie, is de opdracht aan communicatieprofessionals. Dán neem je de lijncommunicatie serieus. Gesprekken gaan beter. Medewerkers worden gezien en gehoord. Dat geeft hen vleugels. Leidinggevenden zijn beter in staat om betekenis te geven aan veranderingen. Daarom  is “Hoe vertaal ik abstracte onderwerpen naar mijn teamleden” een leuk hoofdstuk uit het boek. Met tips die positieve energie geven. Welke? Vraag een bestuurder samen met jou de presentatie aan het team te geven. Leer hoe andere organisaties dit doen, gluren bij de buren. Daar is zoveel te winnen! Werk samen met een andere manager. Dit is een praktisch  boek over een vaak taai onderwerp. Bedoeld voor leidinggevenden die willen excelleren in communicatie. Met een aparte handleiding voor HR- en Communicatieprofessionals. Kun je samen aan de slag. Het kan alleen maar beter gaan, immers: alles wat aandacht krijgt groeit.

Titel: Maak van de lijn een punt

Auteur: Erik Reijnders

Uitgever: Samen Veranderen/Pumbo.nl B.V. 2020

ISBN nummer: 9789090316185

Aantal pagina's: 120

Prijs: € 23,50

Aantal sterren: 4 sterrren   

« Terug

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.