De empathische organisatie - Henk Noort

Empathie 2D FRONT.jpgjuli 2020

Recensent: Guido Rijnja

Het grootste gevaar bij investeren in empathie is dat het als een trucje wordt ervaren.

Mensen hebben feilloos door of ‘Ik hoor wat je zegt’ dieper steekt dan sympathie. Henk Noort laat je in dit boek alle hoeken van de kamer zien, dat wil zeggen dat hij je de kunst van het werkelijk verplaatsen in de ander met alle zintuigen helpt ondergaan. Empathie is een ervaring die immers niet alleen via argumenten of de mate van geestdrift verloopt, maar juist ook fysiek: voelt het goed hoe je wordt bejegend? De auteur, onderzoeker en adviseur, probeert die professionele kwaliteit als het ware te verlengen van individu naar collectief, zoals de organisatie waar je deel van uitmaakt. En dan wordt duidelijk hoe broos een goede naam is in tijden dat iedereen kan informeren en mobiliseren, en mensen in en om de organisatie voortdurend (her)bevestiging zoeken. Door inzichten uit meerdere disciplines en uiteenlopende praktijkervaringen ontstaat een mooie spiegel op je eigen empathische basis.    

Titel: De empathische organisatie

Auteur: Henk Noort

Uitgever: Nubixz 2020

ISBN nummer: 978-94-9279-021-7

Aantal pagina's: 288

Prijs: € 26,99

Aantal sterren: 4 sterrren    

« Terug

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.