Werk aan je charisma. Authentiek, aantrekkelijker en geloofwaardig overkomen - Lida van Doorn

Recensent: Peter van den Besselaar
Hoe kom je over? Dát interesseert iedereen wel in zekere mate. Communicatieprofessionals bespreken soms wat besmuikt waarom bestuurder A wél goed overkomt en bestuurder B wat minder.
Er openlijk mét de bestuurder over praten is minder bon ton. Je impact kun je managen, is de boodschap van dit boek. Heel vaak denken we aan een goede voorbereiding op inhoud, op de boodschap. En oefenen we presentaties om de boodschap goed over te brengen. Wie dat vastlegt op video, kan het terugkijken zonder geluid. Altijd doen. Ik hou daar van. Want dan krijg je een beeld hóe de spreker als persoonlijkheid overkomt. Is het de aardige tante of oom? Vertrouwenwekkend of glad? Wie zenuwachtig bibbert kan geen vertrouwenwekkende boodschap overbrengen. Gelóóf ik de spreker? Zal een kijker worden afgeleid door details? Charisma heb je nou eenmaal of niet, is heel gemakkelijk aanvechtbaar. Dit boek biedt een overzicht van beeldbepalende elementen: persoonlijke vormen en kenmerken, het effect van kleur, houding en beweeglijkheid, kleding. Personal branding gaat hier niet over het Linkedin profiel, maar over karakteristieke zichtbaarheid. Stijlbreuken kunnen juist het karakter vergroten: niks aan te merken op maatpakken, merkhemden en kostbare horloges, maar de warrige haardos is een persoonlijke touch die bepalend is.
Titel: Werk aan je charisma. Authentiek, aantrekkelijker en geloofwaardig overkomen
Auteur(s): Lida van Doorn
Uitgever: AnderZ
Jaar van uitgave: 2019
ISBN-nummer: 978 94 629 61 258
Aantal pagina’s: 124
Kosten: € 29,99
Aantal sterren: 3 sterren
Archief > 2020
december
- 16-12-20 10:07 - Strategisch verbinden - Peter op de Beeck
- 16-12-20 10:04 - Laat ons zeggen dat het (de) shit wordt - Bart Derison
- 16-12-20 10:00 - Betekenisvolle samenleving - Arno van Doorn
- 16-12-20 09:55 - Het monster met de gouden ogen - Machteld Kooij
- 16-12-20 09:51 - Reputatiemanagement voor iedereen - Frank Peters
- 16-12-20 09:41 - Storylistening - Annet Scheringa en Simone Beemster
oktober
- 21-10-20 11:09 - Liefdevol leiding geven, Omgaan met complexe situaties - Jacqueline Hospers
- 21-10-20 11:05 - Overheidscommunicatie - Bert Pol en Chrstine Swankhuisen
- 21-10-20 10:57 - Maak van de lijn een punt - Erik Reijnders
juli
april
- 20-04-20 16:08 - Organiseren van communities - Peter Staal en Kirsten Wagenaar
- 16-04-20 14:29 - We Love Communities
- 16-04-20 14:21 - Propaganda - Edward Bernays en Tonie Broekhuijsen
februari
- 28-02-20 16:07 - Werk aan je charisma. Authentiek, aantrekkelijker en geloofwaardig overkomen - Lida van Doorn
- 28-02-20 16:03 - Je doet het toch wel gratis? Influencer Marketing voor professionals - Mascha Feoktistova, Max de Vries
- 28-02-20 15:57 - Purpose. Het verhaal van de moraal - Paul Stamsnijder