Werken met millenials - Thijs Launspach

werken met milennials.jpgdecember 2019

Recensent: Christel Berkhout

‘Millenials zijn vatbaar voor stress en burn-out. Hun FOMO zorgt ervoor dat hun leven overvol zit, met als gevolg een gebrek aan prioriteiten en concentratie’.

Deze zinnen uit de conclusie van ‘Werken met millenials’ illustreren volgens de auteur dat het werken met hen op zijn zachts gezegd enerverend is. ‘Het is uitdagend en spannend als je goed leidinggeeft, maar frusterend als het minder lukt’. Dit principe geldt wat mij betreft sowieso voor leidinggeven in het algemeen. 

Het boek werkt toe naar tien basisprincipes die samen dat goed leidinggeven aan deze generatie definiëren. Die lijst leest als een aanmoediging voor effectief leiderschap aan willekeurig wie dan ook. Dat is waar dit boek wringt. Je gedachten bij het lezen beperken tot de generatie millenials lukt niet echt. Daarvoor komen teveel algemeenheden voorbij. 

Terug naar de conclusies uit het boek. Ook andere generaties willen dat hun leidinggevende vinger aan de pols houdt, het goede voorbeeld geeft en over coachingsvaardigheden beschikt. Dat hij of zij verantwoordelijkheid en veiligheid biedt. Stressbestendigheid bevordert. Begrenst en potentie benoemt. Feedback geeft en soft skills traint. Problemen op het juiste niveau adresseert en gezond gedrag stimuleert. Kortom: een moderne, steunende leider is. ‘Werken met millenials’ leest voor de vuist weg als tips voor leidinggevenden, maar is voor communicatieprofessionals nauwelijks relevant.

Titel vh boek:          Werken met millenials
Auteur(s):               Thijs Launspach      
Uitgever:                 Spectrum
Jaar van uitgave:      2019
ISBN-nummer:         978 90 00 36844 0            
Aantal pagina’s:       157
Kosten:                   € 14,99
Aantal sterren:         *1 niet nuttig voor communicatieprofessionals

« Terug

Archief > 2019

december

oktober

augustus

juli

mei

maart

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.