Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk - Jason Fried en David Heinemeier Hansson

cover-hoeft-niet-hectisch-3d-groot.jpgoktober 2019

Recensent: Peter van den Besselaar

Als mijn voorgevoel mij niet bedriegt, is dit een van de meest gelezen berichten in deze C magazine. Want álle communicatieprofessionals die ik ken, vinden het vaak een gekkenhuis op hun werk.

Dus als je dan een boekje ziet met deze titel… ja, dan pak je wel de aandacht. En dat geldt ook voor bestuurders. Is dit boek de moeite waard? Jazeker. Vooral als inspiratieboek. De auteurs kijken voortdurend ‘anders’ dan we meestal gewend zijn. Vinden wij doelen belangrijk, zeggen zij: voor ons geen doelen. Vinden wij beloftes belangrijk, zeggen zij: beloof dat je niets belooft. Ondertussen zijn ze met een eigen stijl héél succesvol. Goed ontleden van je proces, héél slim je tijd besteden, vooral op tijd stoppen en energie opdoen. Dit zijn dwarsdenkers waar we van kunnen leren. Deze ondernemers (oprichters van Basecamp) zijn ook slim. Want ze weten: de meeste bestuurders hebben geen tijd om te lezen. Dus zijn de hoofdstukken één à drie pagina’s, meestal twee. Die lees je vlot weg. Ze zijn zo goed geschreven dat je er rustig vier of vijf doet. Om dan te denken: hóe kan ik dit toepassen?  

Het beste managementboek van het jaar, oordeelde The Economist. Voor bazen die minder aandacht willen besteden aan purpose en targets,  méér aan medewerkers. Om zo succesvol te worden. Ik vind het een aanrader.

Titel: Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk
Auteur: Jason Fried en David Heinemeier Hansson
Uitgever: Management Impact
Jaar: 2019
ISBN: 978 946 276 3319
Aantal pagina’s: 232
Kosten: € 19,90
Aantal sterren: 4 sterren

« Terug

Archief > 2019

december

oktober

augustus

juli

mei

maart