Dit is nu Marketing - Seth Godin

Cover-Dit is nu marketing.jpgoktober 2019

Recensent: Eveline Waterreus

Marketing verandert je prijsstelling en prijsstelling verandert je marketing. Mensen maken aannames en associaties op basis van je prijsstelling, en omdat deze mede bepaalt hoe mensen over je dienst of product denken, is het belangrijk om helder te zijn over hoe je jezelf positioneert.

Dit schrijft Seth Godin in zijn boek: Dit is nu marketing. Het boek is voornamelijk interessant voor de marketeer en de communicatieprofessional die zich bezig houdt met marketing. Of je expert bent of niet, dat maakt niet uit, want je krijgt er sowieso nieuwe inzichten door. Aan de hand van goede praktijkvoorbeelden kun je genoeg ideeën opdoen. Je kunt kennis maken met marketing, maar het is ook verdiepend als je al (enige) kennis hebt en vooral inspiratie wilt opdoen.

Het boek is op een prettige manier geschreven, waardoor je het zo uitleest. Seth Godin legt stapsgewijs uit hoe je een goede marketingstrategie bepaalt en je krijgt onder meer inzicht over het hoe en waarom mensen producten of diensten kopen. Als je iemand het gevoel geeft ‘erbij te horen’ of een gevoel van verbinding, gemoedsrust, status of een andere felbegeerde emotie geeft, dan heb je iets waardevols bereikt. Het product of de dienst die je verkoopt biedt de kans om emoties te activeren. Feeling krijgen voor de doelgroep is daarom belangrijk en dit boek staat vol met tips om je hierbij te helpen. Een leuk boek dus waar je zeker door geïnspireerd raakt.

Titel: Dit is nu Marketing
Auteur: Seth Godin
Uitgever: Management Impact
Jaar: 2019
ISBN: 789 462 763005
Aantal pagina’s: 216
Kosten: € 22,50
Aantal sterren: 5 sterren

« Terug

Archief > 2019

december

oktober

augustus

juli

mei

maart

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.