Communicatieverhalen - Arjen P. van Leeuwen

Communicatieverhalen - cover.jfifmei 2019

Recensent: Teunis van Hoffen

In dit boek buitelen boeiende praktijkvoorbeelden over elkaar heen. De verhalen zijn geschreven door communicatieprofessionals die zelf uitleggen hoe ze bij een publiekscampagne of participatietraject te werk zijn gegaan.

Zo vertelt een communicatiebureau uit Oost-Nederland hoe ze een grote vraag (wil je pleegouder worden) klein en lokaal wisten te houden. De aanpak werkte en als je het campagnebeeld van een meisje ziet dat een bord vasthoudt: ‘Mag ik bij jou wonen?’ voel je de urgentie en daarmee het succes van de campagne.

Tussen de praktijkvoorbeelden door zetten andere ‘smaakmakers’ je aan het denken over het vak. Zo vertelt wethouder Lot van Hooijdonk hoe ze in Utrecht besloot beter te gaan luisteren naar de stille meerderheid en Frenk van der Linden vertelt openhartig over het zoeken naar waarheid. Hij vertelt welke fouten hij maakte en ook welke onvergetelijk moment dit in zijn persoonlijke leven opleverde.
Ik was enorm geïnspireerd toen ik het boek uit had. Ik had genoeg om over na te denken en genoeg tips voor andere invalshoeken bij het werk. Kritiekpuntje is dat sommige casussen niet voldoende zijn uitgediept of onderbouwd. Maar als je meer wilt weten, zijn er bij elk verhaal contactgegevens beschikbaar. Vanwege de inspiratiefactor is dit boek wat mij betreft de 26 euro meer dan waard!

Titel: Communicatieverhalen
Auteur: Arjen P. van Leeuwen
Uitgever: Het Boekenschap
Jaar: 2018
ISBN: 978-94-92723-42-0
Aantal pagina’s: 208
Kosten: €25,95
Aantal sterren: 4 sterren

« Terug

Reacties op 'Communicatieverhalen - Arjen P. van Leeuwen'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.