Toptrends voor ondernemers – Willem Overbosch

Toptrends voor ondernemers.jpgmaart 2018

Recensent: Christel Berkhout
‘Je klant is veranderd. Die is digitaal en verwacht dat informatie wordt aangeboden op een scherm. Wil bovendien dat alles hier en nu beschikbaar is. Het zijn uitdagingen, maar het biedt ook kansen’. Willem Overbosch schrijft in zijn boek ‘Toptrends voor ondernemers’ over de WHY (de achtergronden van huidige trends), de HOW (hoe pak je vernieuwing aan?) en de WHAT (wat kun je concreet doen?) van trends.

Interessant zijn de beschrijvingen van de digitale generatie en screenagers: de Millenials en Generatie Z.
Nuttig is de focus op Sustainable Development Goals en een dromenvanger-aanpak om hier in je organisatie mee aan de slag te gaan (iedereenondernemen.nl/toolkit).
Als hekkensluiter lees je over het Trendcanvas. Dit is een weergave waarmee je trends kiest, kunt beoordelen op waarde voor je klant en kunt uitwerken voor jezelf.
Dit doe je aan de hand van de TrendToepasMethode. Als communicatieprofessional ben je waarschijnlijk bij een dergelijk traject betrokken, omdat je weet wat er speelt in de buitenwereld en bovendien een goede vertaalslag van kernwaarden kan maken. Los daarvan vraagt werken met trends om creativiteit, verrassende kruisbestuivingen en brainstorms, waar je wellicht een faciliterende rol kunt spelen. Kortom: een aardig boek met een paar toepasbare elementen. 

Titel: Toptrends voor ondernemers
Auteur: Willem Overbosch
Uitgever: Van Duuren Management
Jaar: 2017
ISBN: 9789089653635
Aantal pagina’s: 208
Kosten: €24,99
Aantal sterren: 3 sterren

« Terug