Radicaal openhartig – Kim Scott

Radicaal openhartig - Kim Scott.jpgmaart 2018

Recensent: Teunis van Hoffen
Stel: je bent baas van een bedrijf en krijgt op een dag van 10 verschillende mensen hetzelfde artikel, waarin staat dat mensen liever een stomme baas hebben die zijn werk goed doet, dan iemand die aardig is en incompetent.
Dit overkwam Kim Scott en ze schreef een boek over haar nieuwe aanpak.

Scott heeft haar sporen verdiend bij Google en Apple. In dit boek deelt ze haar flaters en succesverhalen.
Goede bazen creëren een openhartige cultuur en behalen resultaten. Als baas ben je verplicht dingen tegen je medewerkers te zeggen die je eigenlijk voor je zou willen houden. Maar dit kan alleen als je persoonlijk betrokken bent bij je mensen. Ze vertelt hoe je dit in de praktijk toepast.
Dit boek is een aaneenschakeling van anekdotes. Dat geeft je leuke inkijkjes in werksituaties bij grote techbedrijven. Maar dit maakt het boek langdradig.
Ook zijn de beschreven situaties niet herkenbaar in onze cultuur. In Silicon Valley is het bijvoorbeeld normaal om sommige medewerkers te zien als ‘supersterren’. Ook zijn Amerikanen meer gewend aan hiërarchie en directe aansturing.
Krijg jij signalen dat je als baas wel wat skills kunt gebruiken?  Lees dan dit boek. Voor de communicatieprofessional echter geen verplichte kost.

Titel: Radicaal openhartig
Auteur: Kim Scott
Uitgever: A.W. Bruna
Jaar van uitgave: 2017
ISBN-nummer: 978 90 449 7645 8
Aantal pagina’s: 299
Kosten:  € 24,99
Aantal sterren: 2

« Terug