Lichaamstaal. Alles wat je moet weten om mensen te begrijpen en te beïnvloeden - Frank van Marwijk

C4 lichaamstaal cover.jpgdecember 2017

Recensent: Peter van den Besselaar
Baby’s en jonge kinderen gebruiken gebaren om hun bedoelingen duidelijk te maken. Het woordbegrip van baby’s loopt een half jaar voor op wat ze daadwerkelijk kunnen zeggen. Het is één van de aardige weetjes uit Lichaamstaal, dat boordevol staat met universitaire onderzoeksgegevens. Ik begon kritisch te lezen door de recensies die de uitgever op de flappen heeft opgenomen (“positief manipuleren op je werk”).

Mijn scepsis verdween voor leesplezier. En verwondering bij talrijke onderzoeksresultaten die Frank van Marwijk aanhaalt. Hij deelt onbaatzuchtig kennis. Over uiterlijk, lichaam, hoofd, handen, ogen. Over stemming, aanraking, lachen en het verstaan van lichaamstaal. Het meest fascinerend zijn de gevolgen en verwachtingen die samenhangen met de eerste indruk die je maakt. Het boek heeft een checklist lichaamstaal, verwijzingen naar websites en een pracht literatuurlijst. Natuurlijk zijn er mensen die lichaamstaal feilloos doorzien, die hebben daar talent voor. Dit is een kostelijk boek voor al die anderen, vaak mensen die veel “in hun hoofd zitten”. Het zet aan tot beter kijken in gesprekken én tot slimmer inzetten van jouw eigen mogelijkheden met mimiek, gebaren en stemgebruik.


Titel: Lichaamstaal. Alles wat je moet weten om mensen te begrijpen en te beïnvloeden.
Auteur: Frank van Marwijk
Uitgever: Haystack
Jaar van uitgave: 2017
EAN: 9789461262431
Aantal pagina’s: 320
Kosten: € 24,50
Aantal sterren: 4

« Terug

Archief > 2017

december

september

juni

april

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.