Media Training voor Iedereen - Frank Peters

C4 Mediatraining voor iedereen.jpgdecember 2017

Recensent: André Manning
Woordvoering, omgaan met de media. Het blijft een van de spannendste onderdelen van het communicatievak. En er gaat geen week voorbij of je hoort en ziet wel weer een voorbeeld van hoe het niet moet. Hoe het dan wel moet, dat hoor je niet zo vaak. En in die behoefte voorziet het nieuwe boekje 'Media Training voor Iedereen' van Frank Peters. De meeste van ons kennen Frank als een ervaren en toegewijd professional. Frank is er in geslaagd om zijn ervaring en kennis op een goede manier samen te brengen in bijna 50 praktijklessen voor perswoordvoering.

'Media Training voor Iedereen' is kort en bondig, met veel bruikbare tips en adviezen. Voor de doorgewinterde woordvoerder misschien gesneden koek, maar toch altijd weer goed om terug te lezen. Voor de minder ervaren woordvoerders - of mensen die slechts een enkele keer met media te maken hebben - is het een heel praktisch boek geworden en in mijn ogen een ideaal hulpmiddel bij eventuele media-optredens. En wat het boek natuurlijk extra aantrekkelijk maakt is dat Frank er in slaagt om de risico’s en valkuilen zo te benoemen dat angst voor media optredens niet langer nodig is.

Overigens had ik het wel leuk gevonden als de quotes in het boekje wat meer op de Nederlandse doelgroep waren toegespitst. We hebben in Nederland toch ook genoeg bewindsvoerders, politici, CEO’s of andere mensen die met regelmaat in de media zichtbaar zijn? Misschien in een volgende druk?


Titel: Media Training voor Iedereen
Auteurs: Frank Peters
Uitgever: Futuro Uitgevers B.V.
Jaar van uitgave: 2017
ISBN-nummer: 9789492221766
Aantal pagina’s: 128
Kosten: €17,95
Aantal sterren: 4

« Terug

Archief > 2017

december

september

juni

april

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.