Zet je klant centraal! - Roy Klaassen, Karolien van der Ouderaa, Evelien van Damme

C#3 Zet je klant centraal.jpgseptember 2017

Recensent: Maria Harmsen
Boek naar mijn hart! Compact, zeer leesbaar boekje. Het geeft achtergrond informatie voorzien van enkele modellen. De link naar de praktijk wordt gelegd door diverse directeuren aan het woord te laten over hoe zij dat nou doen: die klant centraal stellen.

Het begint met een kijkje naar de trends en ontwikkelen. Veelal bekend, maar prima om weer even te herhalen. Bovendien betekent iets weten nog niet direct dat je er iets mee doet. Na elk hoofdstuk sluiten de auteurs af met een korte samenvatting en de prikkelende vraag ‘wat doe jij morgen anders?’. De directeuren die aan het woord komen geven een kijkje in eigen keuken door te delen hoe zij zaken hebben aangepakt. Want hoe doe je dat dan, die klantbelofte waarmaken? Het verhaal van Asito sprak me in het bijzonder aan. Directeur Stolk gaat dieper in op de organisatiecultuur die nodig is om de klant echt centraal te kunnen stellen. Het boekje zet aan tot denken. Hoe doen wij het als organisatie? En hoe hebben wij dat dan ingericht? Maar het brengt ook onrust in mijn geval… hoe krijgen wij dit ‘bij ons’ tussen de oren en waar begin ik… Nadeel van het boek is dat het ineens uit is. Terwijl je echt nog een hoop pagina’s te gaan hebt. Op de overige pagina’s worden de 25 geïnterviewde directeuren nader voorgesteld, en ja dat kost wat ruimte. Het had van mij nog wel even mogen duren. Mooie brug overigens naar het tweede verbeterpunt. Het boek richt zich op commerciële bedrijven en commercieel succes. Ik nodig de auteurs uit om een vervolg te schrijven: hoe zet de non-profit sector de klant centraal zónder die commerciële prikkel? Ik kijk er naar uit.

Titel: Zet je klant centraal!

Auteurs: Roy Klaassen, Karolien van der Ouderaa, Evelien van Damme

Uitgever: Eburon Business

Jaar van uitgave: 2017

ISBN-nummer: 9789463011006

Aantal pagina’s: 120

Kosten: €29,95

Aantal sterren: 4,5

« Terug

Archief > 2017

december

september

juni

april

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.