Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten - Dion van der Vaart

C#3 Overtuigen met neuromarketing.jpgseptember 2017

Recensent: Andrea Willemse
Neuromarketing is ‘het beter begrijpen van de klant en zijn reactie op marketingstimuli door de processen in de hersenen direct te meten’. Kennis van de werking van het brein zorgt ervoor dat marketeers hiermee rekening kunnen houden vanaf het begin van het creatieve proces. Bij het schrijven van teksten is het bijvoorbeeld belangrijk dat de content gemakkelijk en snel te verwerken is. Als het brein weinig tijd nodig heeft voor de ‘decodering’ wordt de boodschap positiever beoordeeld. Is dat nieuw? Nee. Denk aan les één van de meeste schrijfcursussen: houd je zinnen kort en eenvoudig. Desondanks toch wel interessant met een onderbouwing vanuit de neuromarketing.

Het boek leest gemakkelijk weg. De belofte van 59 minuten wordt bij mij niet waargemaakt; ik had minimaal twee uur leestijd nodig. Maar dat is niet erg, het is een leuk boekje met diverse eyeopeners op het gebied van tekst, beeld en digitale tools. Aan het eind worden de belangrijkste onderwerpen samengevat. ‘Het stramien voor succes’ noemt de schrijver dit hoofdstuk. Dat is wat te ambitieus, daarvoor hebben we meer verdieping nodig. Maar ‘Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten’ is een leuke introductie in dit nieuwe vakgebied waar je vast wel iets van opsteekt.

Titel: Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten

Auteur: Dion van der Vaart

Uitgever: Haystack

Jaar van uitgave: 2017

ISBN-nummer: 978 94 6126 223 3

Aantal pagina's: 190

Kosten: € 12,50

Aantal sterren: 4,5

« Terug

Archief > 2017

december

september

juni

april

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.