Google Analytics in 60 minuten - Pascal Selles en Leon Korteweg

Google-analytics-in-60minuten.jpgdecember 2016

Recensent: Angela de Cock
Een publicatie in de serie Digitale trends en tools in 60 minuten. De titel klinkt als een uitdaging: in 60 minuten zoveel leren over Google Analytics dat je het kunt inzetten. Het boek is helder geschreven en leest prettig, dus in een rustige omgeving kun je het ook echt in 60 minuten uitlezen. Het zet aan tot nadenken over (haalbare) doelen. Alleen meten en analyseren van statistieken is immers niet genoeg. Er wordt onderscheid gemaakt tussen Analytics voor marketeers, tekstschrijvers, webmasters en managers: ieder zijn eigen relevante rapportages.

In het praktijkdeel van het boek maken de auteurs onderscheid tussen de verschillende dashboards die relevant zijn voor de vier genoemde beroepen. Dat onderscheid is prettig, maar het blijft handig alle hoofdstukken te lezen.

In het laatste hoofdstuk vind je de basis. Inderdaad: na het lezen van dit boek bezit je alle relevante informatie om de basis van Google Analytics in te richten. Google Analytics in 60 minuten is handig bij het inrichten of aanvullen van jouw analyses. Na 60 minuten aan de slag? Dat is zeker mogelijk, maar het is handig het boek erbij te blijven houden.

Titel                             Google Analytics in 60 minuten

Auteur                          Pascal Selles en Leon Korteweg           

Uitgever                       Haystack

Kosten                         12,50
Jaar van uitgave           2016

ISBN-nummer               9789461261878

Aantal pagina’s             175

Sterren                        4

« Terug

Archief > 2016

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari