Ver/sus - Rob Adams

Cover Versusjuli 2016

Recensent: Peter van de Besselaar
Informatie verduidelijken. De buitenwereld binnen brengen. Zorgen dat het sociale intranet effectief is. De pers te woord staan. En ga zo maar door. Niks mis met de communicatieadviseur die ambachtelijk goed werk doet. Maar steeds meer adviseurs opereren juist op een snijvlak van strategie, communicatie én organisatie-ontwikkeling. Ze leveren een proactieve bijdrage aan de zoektocht naar succes. Niet alleen vandaag succesvol willen zijn, maar óók morgen.

Voor die adviseurs is dit boek bedoeld. Auteur Rob Adams ziet dat veel organisaties het idee van continu verbeteren omarmd hebben. Controle is daarbij belangrijk, maar daadwerkelijke vernieuwing vraagt juist om loslaten. Het leidt onherroepelijk tot de conclusie dat vernieuwen moeilijk is. Maar het is ook essentieel voor je toekomstig verdienvermogen.

Het boek biedt hulpmiddelen, modellen en een bril om naar de werkelijkheid te kijken. De combinatie van zien, voelen, ontwikkelen, weten, verdienen en verbeteren leidt tot groei, is de stelling. Adams maakt daarbij onderscheid tussen de executie-organisatie en de expeditie-organisatie. Het is populair geschreven, wat het boek nogal luchtig maakt, al gaat het over taaie materie.

Titel v.h. boek:    Ver/sus. Verbeteren versus vernieuwen
Auteur: Rob Adams
Jaar van uitgave:       2016
Uitgever:  Lev.
ISBN-nummer: 978-94-00505-76-3
Aantal pagina’s:  128 pagina's
Kosten:  €12,95
Aantal sterren:   3

« Terug

Archief > 2016

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.