Communicatieverhaal halen - Miranda M. Mulder en Arjen P. van Leeuwen

C#5 communicatieverhalen - Galjaardprijs.jpgjuni 2016

Recensent: Marie-Louise de Jong
Twee communicatieadviseurs die de Galjaardprijs al eens wonnen, geven in dit boek een podium aan de winnaars en de net-niet-winnaars van de Galjaardprijs 2015. Ze laten ook smaakmakers aan het woord die een koers uitstippelen voor het communicatievak in het publieke domein. Met dit prettig leesbare boek heb je een prachtige verzameling inspirerende aanpakken in je hand. Je leest hoe de gemeente Borne het voor elkaar kreeg om heel veel inwoners echt te betrekken bij de toekomstvisie.

En het voorbeeld van de wijkagent met zijn tafeltje op straat in Rotterdam is een pareltje waar veel organisaties vast hun voordeel mee kunnen doen. Uit het verhaal van Amsterdam, waar men koos voor veiligheid boven imago toen er doden en gewonden vielen door witte heroïne, blijkt dat een duidelijke keuze leidt tot sympathie.

Natuurlijk is er ook aandacht voor de winnaar van de Galjaardprijs 2015. GGZ Friesland won met een crossmediale destigmatiseringscampagne: “Niemand is zijn stoornis.” De lezer krijgt een beeld van de aanpak, de kosten en mogelijke vervolgacties.

Complimenten voor de auteurs die de mooie voorbeelden op deze manier bij elkaar hebben gebracht. Het biedt communicatieprofessionals (in spe) niet alleen inspiratie maar ook een goede kijk op de veranderende samenleving waar interactie, flexibiliteit, vakoverstijgend denken en multidisciplinair werken nodig is.
  

Titel v.h. boek:    Communicatieverhaal halen
Auteur: Miranda M. Mulder en Arjen P. van Leeuwen
Jaar van uitgave: 2016
Uitgever:  Het Boekenschap
ISBN-nummer: 978 94 900085 797
Aantal pagina’s:  144 pagina's
Kosten:  €21,95
Aantal sterren:   4
   

« Terug

Archief > 2016

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.