Transmedia storytelling - René Boonstra

C#2 Transmedia storytelling stappenplan voor communicatieprojecten.jpgmaart 2016

Recensent: Angela de Cock
Het overbrengen van een verhaal is niet altijd even makkelijk. Hoe betrek je een breed publiek bij een verhaal? Welke mediakanalen zet je in en waarom? Transmedia storytelling kan je hierbij helpen. Met een goed doordacht stappenplan kan zelfs het publiek een bijdrage leveren bij het verloop ervan. In twaalf stappen kun je met dit boek een plan opstellen om een breder publiek te bereiken.

René Boonstra komt in zijn boek snel ter zake: al in hoofdstuk een werk je aan je stappenplan. Handig voor de student en communicatieprofessional die geen tijd heeft voor bergen informatie. Na deze introductie worden de stappen verduidelijkt door cases en voorbeelden van bekende multinationals. In het boek wordt logischerwijs uitgelegd hoe je het plan maakt en wat het uiteindelijk kan opleveren. De achterliggende gedachte van strategische keuzes is iedere keer belangrijk. Aan het einde van ieder hoofdstuk worden de belangrijkste punten opgesomd.
Transmedia storytelling is voornamelijk gericht op studenten. Toch kan de communicatieprofessional baat hebben bij dit boek. De verschillende cases en voorbeelden die genoemd worden in het boek zijn actueel en vol inspiratie. Ben je op zoek naar manieren om  een breed publiek te betrekken bij jouw verhaal? Dit boek mag dan zeker niet ontbreken tijdens jouw zoektocht.

Titel v.h. boek:             Transmedia storytelling; Stappenplan voor communicatieprojecten
Auteur:                        René Boonstra
Jaar van uitgave:          2015
Uitgever:                      Boom Lemma Uitgevers
ISBN-nummer:             978-94-6236-430-1
Aantal pagina’s:           165 pagina's
Kosten:                        €26,50
Aantal sterren:              4

« Terug

Archief > 2016

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.