Online reputatiemanagement - Alex van Leeuwen (redactie Job Franken)

C#2 Online reputatiemanagement.jpgmaart 2016

Recensent: Jaap de Bruijn
Alex van Leeuwen is oprichter van een van Nederlands toonaangevende bureaus op het terrein van (social) mediamonitoring, Buzzcapture. Zijn eerste boek, “Online reputatiemanagement”, is echter veel meer dan een trucje om reclame te maken voor de diensten van zijn club. Het is een volwaardig boek over het monitoren en beïnvloeden van de reputatie van organisaties. Naast de schat aan ervaring en praktische handvatten die Van Leeuwen en zijn collega’s, biedt het een uniek kijkje in de keuken van twaalf toonaangevende Nederlandse merken.

"Het proces van inventariseren, beïnvloeden en optimaliseren van het publiekelijke vertrouwen in een organisatie via social media", zo luidt de definitie van online reputatiemanagement die het vertrekpunt vormt voor deze bundel. En als je dat proces een beetje onder de knie hebt, dan kom je in rustig vaarwater. Met de kennis, feiten, voorbeelden en cijfers uit dit boek verruil je de crisissfeer die hoort bij reputatie- en imagoschade in rust. Als je de lessen van Van Leeuwen en de openhartige reputatiemanagers van grote merken ter harte neemt, kan de leiding van je organisatie erop vertrouwen dat alles onder controle is.

Dat betekent overigens niet dat je nooit meer een crisis of reputatiedeuk oploopt, maar… je bent in ieder geval voorbereid. En de interne verwachtingen zijn gemanaged, want medewerkers en leiding vormen misschien wel de belangrijkste doelgroep. Zij moeten begrijpen dat ‘onder vuur liggen’ erbij hoort vandaag de dag, maar als ze weten dat je organisatie erop voorbereid is, krijgt paniek minder snel een kans. Een aanrader, nee, een must voor iedereen die zich met enige regelmaat druk maakt over reputatievraagstukken.

Titel v.h. boek:            Online reputatiemanagement
Auteur:                       Alex van Leeuwen (redactie Job Franken)
Jaar van uitgave:         2016
Uitgever:                     Adfo Books
ISBN-nummer:            978 94 9219 601 9
Aantal pagina’s:          192 pagina's
Kosten:                       €24,95
Aantal sterren:             4

« Terug

Archief > 2016

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.