IDNA, duurzaam leren innoveren - Harry van der Schans

C#2 DNA duurzaam leren innoveren.jpgmaart 2016

Recensent: Cherida Klunder
We kennen allemaal wel de voorbeelden van tot kort succesvolle bedrijven die geweldige resultaten behaalden, maar die te laat of zelfs helemaal niet innoveerden. IDNA legt uit wat het belang is om als organisatie te innoveren en niet langer te blijven hangen aan het oude – ooit zo winstgevende – businessmodel. Het is een inspiratieboek en een werkboek tegelijkertijd. Het bevat verschillende casussen, tips, creatieve tools en technieken die in de praktijk nuttig kunnen worden ingezet.

Door het boek heen worden er vragen gesteld die je laten nadenken over de organisatie waar je werkt of wilt gaan werken. Het boek bestaat uit drie onderdelen: De Noodzaak, De Mindset en Het Proces. Wat het fijne is aan het boek is, is dat het niet vanaf het begin tot het einde hoeft te worden gelezen om het te begrijpen. De onderdelen staan in verband, maar zijn ook los van elkaar te begrijpen. Het boek draagt echt bij aan een duurzaam creatievere en innovatievere samenleving. De afwisseling van tekst, beeld en interactie maakt het interessant voor iedereen die anderen wilt inspireren of zelf de kracht van innovatie wilt begrijpen. Het boek tackelt duidelijk enkele vooroordelen rond dit onderwerp, waardoor het een krachtig boek is.

Titel v.h. boek:            IDNA, duurzaam leren innoveren
Auteur:                       Harry van der Schans
Jaar van uitgave:         2015
Uitgever:                     THEMA uitgeverij
ISBN-nummer:            978 90 5871 981 2
Aantal pagina’s:           248 pagina's
Kosten:                       €28,95
Aantal sterren:             4

« Terug

Archief > 2016

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.