Lenig denken - Marenthe de Bruijne en Sigrid Kessel

Lenig-denken.jpgfebruari 2016

Recensent: Joop de jager
Omdenken, creatief denken, anders denken en nu ook lenig denken. Allemaal boeken die gaan over hetzelfde: out of the box denken. Voegt dit boek wat toe? Ach van ieder boek leer je wel wat. Dat geldt ook voor dit boek (een heruitgave van een boek uit 2010): logisch opgebouwd, helpt je stap voor stap door processen. Wel is de vormgeving erg frivool. Dat leidt de aandacht af van de inhoud.

Voor vakgenoten die zich willen verdiepen in anders werken, kan dit boek een bijdrage leveren. Via logische stappen word je uitgedaagd, hoofdstukken als ‘rekken en strekken’ en het creatieve proces leiden je door lastige vragen van het ‘anders’ denken. Lastig blijft de vraag of je creatief denken kunt leren. Ik denk dat je in heel beperkte mate creatief (lenig) denken kan leren. Creatief ben je wel of niet. Natuurlijk zijn er trucjes om het te stimuleren, maar het echt leren? Twijfelachtig.
Het boek begint met een oefening: bedenk andere toepassingen voor een kleerhanger, achterin vind je opties. Leuk, maar nylon tussen een kleerhanger spannen en het als racket gebruiken? Dat is gezocht.

Titel v.h. boek:            Lenig denken
Auteur:                       Marenthe de Bruijne en Sigrid Kessel
Jaar van uitgave:         2015
Uitgever:                     AnderZ
ISBN-nummer:            978 94 62960 190
Aantal pagina’s:           175 pagina's
Kosten:                       €20,95
Aantal sterren:             3

« Terug

Archief > 2016

december

oktober

september

juli

juni

mei

april

maart

februari

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.